• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 13, شماره 49
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 13, شماره 49
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه مهارت‌های اینترنتی و مهارت‌های حرفه‌ای دبیران مدارس علوم فنی و علوم نظری دوره متوسطه دوم

    (ندگان)پدیدآور
    فخاری اشرفی, غلامعلیحاجی زاد, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    751.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش مقایسه مهارت‌های اینترنتی و مهارت‌های حرفه‌ای دبیران شاغل در مدارس علوم فنی و علوم نظری دوره متوسطه دوم استان مازندران بود. روش پژوهش توصیفی از نوع زمینه‌یابی است. جامعه آماری شامل کلیه دبیران مدارس متوسطه دوم مازندران به تعداد10250 نفر است که از بین آنها 194 زن و 218 مرد و در مجموع 412 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. از آزمون تستی چهارگزینه‌ای حاوی 10 سؤال برای اندازه گیری مهارت‌های اینترنتی دبیران استفاده شده که ضریب دشواری آن برابر با 46/0 و پرسشنامه‌ای محقق ساخته در طیف لیکرتی 5 درجه‌ای شامل 20 سؤال برای سنجش میزان مهارت‌های حرفه‌ای دبیران با ضریب الفای 85/0 استفاده شده است. داده‌ها، با استفاده از آزمون t برای دو گروه مستقل، تحلیل واریانس یک‌راهه و آزمون تعقیبی شفه به کمک نرم‌افزار SPSS  نسخه 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته‌های پژوهش نشان داد، دبیران مدارس رشته‌های فنی بیشتر از دبیران رشته‌های نظری، دبیران مرد بیشتر از دبیران زن، دبیران کم سابقه بیشتر ازدبیران پرسابقه، و دبیران کم سن بیشتر از مسن‌تر‌ها از مهارت‌های اینترنتی برخوردار بودند. اما بین مهارت‌های اینترنتی دبیران با تحصیلات مختلف تفاوت معنادار نبود. همچنین، بین مهارت‌های حرفه‌ای دبیران زن و مرد، دبیران مدارس رشته‌های فنی و نظری، دبیران پرسابقه و کم سابقه، دبیران مسن و جوان و دبیران با تحصیلات مختلف تفاوت معنادار مشاهده نشد.
    کلید واژگان
    علوم فنی
    علوم نظری
    مهارت‌های اینترنتی
    مهارت‌های حرفه‌ای

    شماره نشریه
    49
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
    سازمان پدید آورنده
    1دانشجوی دکتری علوم تربیتی
    2گروه علوم تربیتی، واحد نکا، دانشگاه آزاد اسلامی، نکا، ایران

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534443.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190321

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب