مقایسه میزان مشارکت دبیران در مدیریت با توجه به سبکهای تفکر آنان در مدارس متوسطه شهرستان نقده در سال تحصیلی 92-91
(ندگان)پدیدآور
نقی پور, کمالملکی آوارسین, صادقنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، مقایسه میزان مشارکت دبیران در مدیریت با توجه به سبکهای تفکر آنان در مدارس متوسطه شهر نقده در سال تحصیلی 92-91 بود. جامعه آماری شامل کلیه دبیران مدارس متوسطه بود، که به روش نمونهگیری طبقهای تصادفی و با استفاده از فرموال کوکران 145دبیر بعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد سبکهای تفکر استرنبرگ و واگنر (1992) و پرسشنامه میزان مشارکت در مدیریت حسینی (1389) در مقیاس هفت درجهای لیکرت استفاده شد. میزان پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، برای پرسشنامه سبکهای تفکر96/0α = و میزان مشارکت در مدیریت 94/0α = به دست آمد. روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است. دادههای پژوهش با استفاده از آزمون تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی توکی با استفاده از نرم افزار spss نسخهی 19تحلیل شدند. نتایج نشان داد که ابعاد مشارکت در مدیریت با توجه به سبکهای تفکرمتفاوت بوده و سبکهای تفکر قانونی، آزاداندیش، اجرایی، الیگارشی و آنارشی بیشترین میانگین را داشتند.
کلید واژگان
دبیرانسبک تفکر
مشارکت درمدیریت
مدارس متوسطه
شماره نشریه
49تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)سازمان پدید آورنده
1کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایراناستادیار گروه علوم تربیتی، واحد تبریز دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
شاپا
2676-32812676-5179




