نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوبخت, مریمfa_IR
dc.contributor.authorعابدی, حیدر علیfa_IR
dc.contributor.authorالهی, نسرینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:49Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:49Z
dc.date.issued2016-06-21en_US
dc.date.issued1395-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationنوبخت, مریم, عابدی, حیدر علی, الهی, نسرین. (1395). بررسی تأثیر کاربرد الگوی تدریس مشارکت حرفه‌ای مراقبت محور بر بعد روانی ـ حرکتی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 13(49), 61-69.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534433.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190311
dc.description.abstractهدف این پژوهش شناسایی اثر بخشی الگوی مشارکت حرفه‌ای مراقبت محور در تدریس واحدهای کارآموزی درعرصه دانشجویان پرستاری ترم 7 دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود. طرح پژوهشی مورد استفاده از نوع شبه آزمایشی با دو گروه آزمون و کنترل بود. جامعه آماری آن کلیه دانشجویان پرستاری ترم 7 است. در این پژوهش 40 نفر از دانشجویان در دو گروه 20 نفری قرار گرفتند.طرح آزمایشی طی 10 جلسه اجرا گردید، گروه کنترل به روش سنتی و گروه آزمون با استفاده از روش الگوی مشارکت حرفه‌ای مراقبت محور آموزش داده شدند و پس از اتمام جلسات از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد.ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامه «بررسی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری در بخش مراقبت‌های ویژه» محقق ساخته در سال 92 بود. روایی این پرسشنامه توسط گروهی از اساتید دانشگاه و مربیان بالینی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن به روش آلفای کرونباخ محاسبه شد که مقدار آن 93% به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و در بخش استنباطی از آزمون ناپارامتری من ویتنی و نرم افزار SPSS 22 استفاده شد. آموزش به روش الگوی مشارکت حرفه‌ای مراقبت محور بر افزایش صلاحیت بالینی در بعد روانی حرکتی معنادار بود (P<0/001،آماره آزمون=307/5-) و باعث افزایش صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری در حیطه روانی حرکتی شده است.fa_IR
dc.format.extent1731
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectآموزش بالینیfa_IR
dc.subjectآموزش پرستاریfa_IR
dc.subjectصلاحیت بالینیfa_IR
dc.subjectالگوی مشارکت حرفه‌ای مراقبت محورfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر کاربرد الگوی تدریس مشارکت حرفه‌ای مراقبت محور بر بعد روانی ـ حرکتی صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.department1استادیارگروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیارگروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیارگروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue49
dc.citation.spage61
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد