نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبحرینی بروجنی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorنیلی, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorسپهری بروجنی, کبریfa_IR
dc.contributor.authorکاویانی باغبادرانی, فیروزهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:45Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:45Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationبحرینی بروجنی, مجید, نیلی, محمد رضا, سپهری بروجنی, کبری, کاویانی باغبادرانی, فیروزه. (1394). بررسی مقایسه‌ای مدارس شبانه‌روزی با عادی از منظر میزان پایبندی دانش‌آموزان به انجام شعایر اسلامی. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 12(47), 168-178.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534409.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190287
dc.description.abstractیکی از اهداف تأسیس مدارس شبانه روزی، ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پایبند به اجرای شعایراسلامی است. هدف این پژوهش، مقایسه مدارس شبانه روزی با عادی از منظر میزان پایبندی دانش‌آموزان به انجام شعایر اسلامی است. نوع پژوهش کاربردی و روش آن علی مقایسه‌ای است. جامعه آماری شامل 54961 نفر دانش‌آموز شبانه روزی و عادی در دوره‌های تحصیلی راهنمایی و متوسطه استان چهارمحال و بختیاری در سال 92 است. از طریق نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای طبق فرمول کوکران 520 نفر انتخاب گردید. ابزارگردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تعیین روایی، از روایی محتوا زیر نظر متخصصان و روایی سازه استفاده گردید. اندازه KMO به منظور بررسی همبستگی درونی گویه‌ها 907/0 و پایایی پرسشنامه‌ها به روش آلفای کرونباخ 92/0 محاسبه شد. داده‌ها از طریق آزمون‌هایT  و ANOVA و با نرم افزار  SPSS 18 تحلیل شد. یافته‌ها نشان می‌دهد، بین میزان گرایش دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی و عادی به اجرای شعایر اسلامی تفاوت معنادار وجود نداشت، اما در مقولات اجرای واجبات، نوافل و فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی تفاوت وجود داشت و هر دوگروه خود را در اجرای واجبات نسبت به نوافل، مقیدتر دانستند. همچنین دانش‌آموزان دوره راهنمایی نسبت به دانش‌آموزان دوره متوسطه در اجرای شعایراسلامی مقیدتر بودند.fa_IR
dc.format.extent1056
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectآموزش راهنماییfa_IR
dc.subjectآموزش متوسطهfa_IR
dc.subjectشعایراسلامیfa_IR
dc.subjectمدارس شبانه‌روزیfa_IR
dc.subjectمدارس عادیfa_IR
dc.titleبررسی مقایسه‌ای مدارس شبانه‌روزی با عادی از منظر میزان پایبندی دانش‌آموزان به انجام شعایر اسلامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدکتری برنامه درسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، واحد شهرکرد، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرکرد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentراهبر آموزشی منطقه باغ بهادران، اصفهان،ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue47
dc.citation.spage168
dc.citation.epage178


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد