• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 12, شماره 47
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 12, شماره 47
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه بین خودکارآمدی و رضایت تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه سوم دوره دوم متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی 93-92

    (ندگان)پدیدآور
    میرحیدری, سیدعلینیستانی, محمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.479 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه خودکارآمدی و رضایت از تحصیل با پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی دانش‌آموزان سال سوم رشته ریاضی و فیزیک دوره متوسطه دوم شهر اصفهان بوده است. این پژوهش از نوع توصیفی ـ همبستگی بوده است که نمونه پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای، از میان دانش‌آموزان پایه سوم رشته ریاضی و فیزیک دوره دوم متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی 93-92 تعداد 354 نفر(با استفاده از جدول مورگان) که ملاک‌های ورود به پژوهش را دارا بودند، انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه خودکارآمدی کودکان و نوجوانان(Moris, 2001)  با ضریب آلفای 83/0، پرسشنامه رضایت از تحصیل  با ضریب آلفای 72/0 و کارنامه نهایی بود که دو پرسشنامه اول توسط دانش‌آموزان تکمیل گردید. به منظور تجزیه و تحلیل آماری داده‌‌ها‌‌ نیز از روش تحلیل ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به شیوه همزمان با استفاده از بسته نرم افزاری تحلیل آماری spss20 استفاده شد. تحلیل داده‌‌ها‌‌ نشان داد که در سطح خطای 01/0، باورهای خودکارآمدی(48/0=r) و رضایت از تحصیل دانش‌آموزان(35/0=r) با پیشرفت تحصیلی آنها دارای رابطه معنادار است. بنابر یافته‌های‌ این مطالعه باورهای خودکارآمدی و رضایت از تحصیل توانسته‌اند پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را به شکلی معنادار پیش‌بینی نمایند(05/0>p p ).
    کلید واژگان
    پیشرفت تحصیلی
    خودکارآمدی
    رضایت از تحصیل

    شماره نشریه
    47
    تاریخ نشر
    2016-02-20
    1394-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
    عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534400.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190278

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب