• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 12, شماره 46
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 12, شماره 46
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه تأثیر روش تدریس همیاری با روش تدریس 5 ای بر پیشرفت تحصیلی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان پسر در درس علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی

    (ندگان)پدیدآور
    خفته دل, مسعودادیب نیا, اسدمهاجر, یحیی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.310 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این تحقیق بررسی تأثیر روش تدریس همیاری را با روش تدریس 5 ای بر پیشرفت تحصیلی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان پسر در درس علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی شهرستان قوچان در سال تحصیلی 92 ـ 1391مورد بررسی قرار داده است. روش پژوهش نیمه آزمایشی است و از طرح پیش آزمون و پس آزمون با دو گروه آزمایشی استفاده شد. ابزارهای تحقیق شامل متن درسی و آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و مهارت‌های اجتماعی محقق ساخته بود و کلیه آزمون‌ها از نظر روایی صوری و محتوایی بررسی و مورد تأیید قرار گرفتند. پایایی پرسشنامه پیشرفت تحصیلی با روش کوریچاردسون 20 مورد بررسی قرار گرفت و برابر با 79/. شد و پایایی پرسشنامه مهارت‌های اجتماعی هم برابر با 90/0 شد. داده‌ها با استفاده آزمون تحلیل واریانس چند متغیره تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد بین میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزانی که با روش تدریس 5 ای آموزش دیده‌اند و دانش‌آموزانی که با روش تدریس همیاری آموزش دیده‌اند، تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارتی تدریس با روش 5 ای بر پیشرفت تحصیلی و تدریس با روش همیاری بر مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مؤثرتر بوده است.
    کلید واژگان
    روش تدریس همیاری
    روش تدریس 5 ای
    پیشرفت تحصیلی
    مهارت‌های اجتماعی

    شماره نشریه
    46
    تاریخ نشر
    2015-09-23
    1394-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
    سازمان پدید آورنده
    1کارشناسی ارشد علوم تربیتی.
    2عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    3عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534391.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190269

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب