نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorویسی کهره, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorایمانی, صدفfa_IR
dc.contributor.authorکردنوقابی, رسولfa_IR
dc.contributor.authorویسی پور, مسلمfa_IR
dc.contributor.authorطهماسیان, هادیfa_IR
dc.contributor.authorربیعی مصباح, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:41Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:41Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationویسی کهره, سعید, ایمانی, صدف, کردنوقابی, رسول, ویسی پور, مسلم, طهماسیان, هادی, ربیعی مصباح, عباس. (1394). اثربخشی آموزش حل مسأله بر کاهش اضطراب ریاضی دانش‌آموزان با سبک شناختی وابسته به زمینه در سال تحصیلی 1392 ـ 1391. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 12(46), 47-54.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534388.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190266
dc.description.abstractهدف از این پژوهش شناسایی اثربخشی آموزش حل مسأله برکاهش اضطراب ریاضی دانش‏آموزان پسر با سبک شناختی وابسته به زمینه همدان بود. روش تحقیق در این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بود. در این تحقیق از طرح تحقیق پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. در مرحله پیش آزمون 148 نفر آزمون اضطراب ریاضی را تکمیل کردند. سپس دانش‌آموزانی که مضطرب ریاضی شناخته شدند به منظور شناسایی دانش‌آموزان با سبک شناختی وابسته به زمینه، آزمون تصاویر پنهان ویتکین را تکمیل کردند. که تعداد 40 نفر از دانش‏آموزان با سبک شناختی وابسته به زمینه در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایشی به روش حل مسأله آموزش دیدند و گروه گواه هیچ گونه مداخله‌ای را ندیدند. نتایج نشان داد که آموزش مهارت‌های حل مسأله اضطراب ریاضی دانش‌آموزان پسر با سبک شناختی وابسته به زمینه را کاهش می‌دهد. بنابراین به کارگیری روش حل مسأله و مهارت‌های آن می‏توانیم اضطراب ریاضی دانش‏آموزان پسر با سبک شناختی وابسته به زمینه را کاهش دهیم.fa_IR
dc.format.extent1453
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectحل مسألهfa_IR
dc.subjectاضطراب ریاضیfa_IR
dc.subjectسبک شناختی وابسته به زمینهfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش حل مسأله بر کاهش اضطراب ریاضی دانش‌آموزان با سبک شناختی وابسته به زمینه در سال تحصیلی 1392 ـ 1391fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department1، 2، 5، 6 کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1، 2، 5، 6 کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1دانشیار گروه روان‌شناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.department4 کارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی، واحد ایلام، دانشگاه آزاد اسلامی، ایلام، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1، 2، 5، 6 کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1، 2، 5، 6 کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue46
dc.citation.spage47
dc.citation.epage54


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد