| dc.contributor.author | ویسی کهره, سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | ایمانی, صدف | fa_IR |
| dc.contributor.author | کردنوقابی, رسول | fa_IR |
| dc.contributor.author | ویسی پور, مسلم | fa_IR |
| dc.contributor.author | طهماسیان, هادی | fa_IR |
| dc.contributor.author | ربیعی مصباح, عباس | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:00:41Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:00:41Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:00:41Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:00:41Z | |
| dc.date.issued | 2015-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ویسی کهره, سعید, ایمانی, صدف, کردنوقابی, رسول, ویسی پور, مسلم, طهماسیان, هادی, ربیعی مصباح, عباس. (1394). اثربخشی آموزش حل مسأله بر کاهش اضطراب ریاضی دانشآموزان با سبک شناختی وابسته به زمینه در سال تحصیلی 1392 ـ 1391. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 12(46), 47-54. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3281 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5179 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534388.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190266 | |
| dc.description.abstract | هدف از این پژوهش شناسایی اثربخشی آموزش حل مسأله برکاهش اضطراب ریاضی دانشآموزان پسر با سبک شناختی وابسته به زمینه همدان بود. روش تحقیق در این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی بود. در این تحقیق از طرح تحقیق پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. در مرحله پیش آزمون 148 نفر آزمون اضطراب ریاضی را تکمیل کردند. سپس دانشآموزانی که مضطرب ریاضی شناخته شدند به منظور شناسایی دانشآموزان با سبک شناختی وابسته به زمینه، آزمون تصاویر پنهان ویتکین را تکمیل کردند. که تعداد 40 نفر از دانشآموزان با سبک شناختی وابسته به زمینه در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایشی به روش حل مسأله آموزش دیدند و گروه گواه هیچ گونه مداخلهای را ندیدند. نتایج نشان داد که آموزش مهارتهای حل مسأله اضطراب ریاضی دانشآموزان پسر با سبک شناختی وابسته به زمینه را کاهش میدهد. بنابراین به کارگیری روش حل مسأله و مهارتهای آن میتوانیم اضطراب ریاضی دانشآموزان پسر با سبک شناختی وابسته به زمینه را کاهش دهیم. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1453 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش در برنامه ریزی درسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in Curriculum Planning | en_US |
| dc.subject | حل مسأله | fa_IR |
| dc.subject | اضطراب ریاضی | fa_IR |
| dc.subject | سبک شناختی وابسته به زمینه | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی آموزش حل مسأله بر کاهش اضطراب ریاضی دانشآموزان با سبک شناختی وابسته به زمینه در سال تحصیلی 1392 ـ 1391 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | 1، 2، 5، 6 کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، همدان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 1، 2، 5، 6 کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، همدان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 1دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه بوعلی سینا همدان، همدان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 4 کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، واحد ایلام، دانشگاه آزاد اسلامی، ایلام، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 1، 2، 5، 6 کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، همدان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | 1، 2، 5، 6 کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه بوعلی سینا همدان، همدان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 46 | |
| dc.citation.spage | 47 | |
| dc.citation.epage | 54 | |