نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرهادی پور, محمد امینfa_IR
dc.contributor.authorعباسی, عفتfa_IR
dc.contributor.authorکریم زایی, سمیراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:41Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:41Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationفرهادی پور, محمد امین, عباسی, عفت, کریم زایی, سمیرا. (1394). مقایسه اثر بخشی روش تدریس تفکر استقرایی و روش تدریس کاوشگری بر خلاقیت دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 12(46), 10-21.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534385.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190263
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، مقایسه تأثیر روش تدریس تفکر استقرایی با روش تدریس کاوشگری در علوم تجربی بر خلاقیت دانش‌آموزان است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان کرج بود، بدین منظور از جامعه‌ یاد شده 60 نفر از دانش‌آموزان، در دو کلاس درس، به عنوان گروه‌های‌ آزمایشی یک و دو انتخاب شدند. روش تحقیق از نوع نیمه آزمایشی و طرح پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه‌های آزمایشی یک و دو بود. ابزار مورد استفاده محقق در این پژوهش فرم A آزمون تفکر خلاق تورنس بود. پس از یک و نیم ماه اجرای روش‌های آموزشی در گروه‌های آزمایشی یک و دو، و تحلیل داده‌ها به دست آمده با روش تحلیل کوواریانس، یافته‌های پژوهش نشان داد که روش کاوشگری برای پرورش خلاقیت، به طور کلی و مؤلفه‌های اصالت و بسط، در درس علوم مؤثرتر از روش تفکر استقرایی است. ولی برای پرورش مؤلفه‌های سیالی و انعطاف پذیری هر دو روش مؤثر هستند.fa_IR
dc.format.extent1317
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectتفکر استقراییfa_IR
dc.subjectخلاقیتfa_IR
dc.subjectعلوم تجربیfa_IR
dc.subjectکاوشگریfa_IR
dc.titleمقایسه اثر بخشی روش تدریس تفکر استقرایی و روش تدریس کاوشگری بر خلاقیت دانش‌آموزان پایه پنجم ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department1کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.department3دانشجوی کارشناسی راهنمایی و مشاوره، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue46
dc.citation.spage10
dc.citation.epage21


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد