• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 10, شماره 38
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 10, شماره 38
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش بینی ابعاد درگیری تحصیلی بر اساس سبکهای هویت در دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستانهای دولتی تهران

    (ندگان)پدیدآور
    صابر, سوسنشریفی, حسن پاشا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.519 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، پیش بینیِ ابعاد درگیری تحصیلی، بر اساس سبک‌های هویت است. روش پژوهش از نوع همبستگی است و داده‌های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه سبک هویت وایت، وامپلر و وین (White, Wampler, & Winn, 1998 ) و خرده مقیاس درگیری تحصیلی در پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری پینتریچ، روزر و دیگروت (Pintrich, Roeser, & DeGroot, 1994) به دست آمده است. نمونه پژوهش شامل 810 دانش‌آموز دختر پایه اول دبیرستان‌های دولتی تهران بود که با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. داده‌ها با روش رگرسیون چندگانه و به مدل همزمان مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که سبک‌های هویت اطلاعاتی و هنجاری همه ابعاد درگیری تحصیلی را پیش بینی می‌کند؛ اما سبک سردرگم/ اجتنابی تنها بعد رفتاری و فراشناختی درگیری تحصیلی را به صورت منفی پیش بینی می‌کند.
    کلید واژگان
    ابعاد درگیری تحصیلی
    سبک هویت اطلاعاتی
    سبک هویت هنجاری
    سبک هویت سردرگم/ اجتنابی

    شماره نشریه
    38
    تاریخ نشر
    2013-09-23
    1392-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته دکتری روان شناسی تربیتی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی،
    دانشیار گروه روان شناسی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534293.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190171

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب