نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorناصری جهرمی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorرحمانی, هادیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:23Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:23Z
dc.date.issued2013-06-22en_US
dc.date.issued1392-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, مهدی, ناصری جهرمی, رضا, رحمانی, هادی. (1392). ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 10(37), 20-32.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534276.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190154
dc.description.abstractهدف کلی از انجام این پژوهش، ارزیابی اثربخشی بیرونی شایستگی‌های محوری برنامه درسی کارشناسی رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگی بود. جامعه آماری آن شامل همه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در گروه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، منابع طبیعی و علوم پایه و حقوق و الهیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس می‌شود که از سال 1385 تا کنون فارغ التحصیل شده‌اند، اطلاعات آنها در کانون فارغ التحصیلان این دانشگاه به ثبت رسیده است و هم اکنون نیز شاغل هستند (234 نفر). به کمک روش نمونه‌گیری در دسترس، تعداد 159 نفر انتخاب شدند. با استفاده از ابعاد سه گانه مدل چشم شایستگی انجمن بین المللی مدیریت پروژه (2008) پرسشنامه محقق ساخته طراحی و میان کلیه افراد جامعه توزیع شد. داده‌ها با استفاده از روش‌های آمار استنباطی، مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که 1 ـ شایستگی‌های فنی، رفتاری و زمینه‌ای دانش آموختگان گروه‌های مختلف تحصیلی پایین‌تر از حد مطلوب بود. 2 ـ در همه گروه‌ها، اثربخشی بیرونی برنامه درسی بر اساس شایستگی‌های فنی در دانش آموختگان مرد بالاتر از دانش آموختگان زن بود. 3 ـ در همه گروه‌ها، اثربخشی بیرونی برنامه درسی بر اساس شایستگی‌های رفتاری و زمینه‌ای در دانش آموختگان زن بالاتر از دانش آموختگان مرد بود.fa_IR
dc.format.extent1210
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectشایستگی محوریfa_IR
dc.subjectبرنامه درسیfa_IR
dc.subjectدانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.subjectمدل چشم شایستگیfa_IR
dc.titleارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی دوره کارشناسی رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس بر مبنای مدل چشم شایستگیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.department1عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.department2دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.contributor.department3کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue37
dc.citation.spage20
dc.citation.epage32


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد