• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 9, شماره 35
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 9, شماره 35
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش نظام آموزش از دور برتوسعه منابع انسانی در دانشگاه پیام نور (ایران)

    (ندگان)پدیدآور
    نجفی, حسینفرج الهی, مهراننوروززاده, رضاسرمدی, محمد رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.060 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این پژوهش بررسی نقش آموزش از دور بر توسعه منابع انسانی دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نور است. این تحقیق از نوع همبستگی است و به صورت توصیفی ـ پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری آن شامل 1082نفر از دانشجویان دکتری پیام نور بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی و فرمول کوکرال 132 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. شیوه جمع‌آوری اطلاعات نیز، پرسشنامه بود که ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه آموزش از دور 927/. و برای پرسشنامه توسعه منابع انسانی901/. به دست آمد. نتیجه تحقیق نشان داد که بین مؤلفه‌های آموزش از دور و توسعه منابع انسانی در سطح الفای 01/. ضریب همبستگی 841 r=./ به دست آمد که حاکی از رابطه مثبت ومعنادار میان آنهاست. نتیجه نهایی لیزرل نیز نمایان ساخت که آموزش از دور بر توسعه دانش، نگرش،مهارت و رفتار دانشجویان به عنوان مؤلفه‌های توسعه منابع انسانی در دانشگاه پیام نور تأثیرگذار است. زیرا نسبت خی دو به درجه آزادی 23/1 کوچک‌تر از 3، میزان RMSEA 0033/.کوچک‌تر از سطح استاندارد 01/.، میزانP- value 321/. بزرگ‌تر از سطح استاندارد 05/.، میزان GFI 97/. و AGFI 93/. بزرگ‌تر از 90/. به دست آمد که نشان از برازش خوب مدل و بیان کننده رابطه علی بین آموزش از دور و توسعه منابع انسانی است.
    کلید واژگان
    آموزش از دور
    توسعه منابع انسانی
    دانشگاه پیام نور

    شماره نشریه
    35
    تاریخ نشر
    2012-12-21
    1391-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534255.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190133

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب