تأثیر نرمافزار آموزشی طراحی شده بر مبنای فراشناخت بر خود ـ راهبری دانشآموزان پایهی پنجم ابتدایی شهر کرمانشاه
(ندگان)پدیدآور
مهدی زاده, حسینصفری, یحیینادی, محمد علیپاک نیا, لیلانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش بررسی تأثیر نرم افزار طراحی شده با رویکرد فراشناخت بر خود ـ راهبری دانشآموزان دوره ابتدایی و روش انجام آن، شبه تجربی از نوع پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل است. جامعهی آماری دانشآموزان پایهی پنجم ابتدایی شهر کرمانشاه را که در سال تحصیلی 90 ـ 89 در مدارس این شهر مشغول به تحصیل بودند در بر میگیرد که 12192 نفر است. 105 نفر از دانشآموزان پایهی پنجم ابتدایی به روش نمونه گیری تصادفی خوشهای به عنوان نمونهی آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامهی خود ـ راهبری فیشر است. یافتهها نشان میدهد که بین نمرات خود ـ راهبری دانشآموزان گروههای آزمایش و گواه، تفاوت معناداری وجود دارد. یافتههای پیرامون مؤلفههای فرعی خود ـ راهبری بیانگر این است که که میان نمرات دانشآموزان گروههای آزمایش و گواه در مؤلفهی «خود ـ مدیریتی»، «رغبت در یادگیری» و «خود ـ کنترلی» تفاوت معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
نرم افزارآموزشیفراشناخت
خود ـ راهبری
دانشآموزان ابتدایی
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2011-12-221390-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)سازمان پدید آورنده
دانشگاه ایلامدانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه آزاد اسلامی
شاپا
2676-32812676-5179




