• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 8, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش‌بینی راهبرد‌های مقابله‌ای تحصیلی براساس باورهای خودکارآمدی و جهت‌گیری هدف دانشجویان دانشگاه شیراز

    (ندگان)پدیدآور
    شیخ الاسلامی, راضیهاحمدی, ساره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    446.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه‌ی خودکارآمدی، جهت‌گیری هدف و راهبردهای مقابله‌ای تحصیلی دانشجویان است. همچنین در این تحقیق خودکارآمدی تحصیلی، جهت‌گیری هدف و راهبردهای مقابله‌ای تحصیلی دانشجویان دختر و پسر مورد مقایسه قرار گرفته است. روش پژوهش از نوع همبستگی و مشارکت کنندگان شامل 248 دانشجوی دانشکده‌ی علوم تربیتی، مهندسی و دانشکده علوم پزشکی شیراز است که با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شده‌اند. راهبردهای مقابله‌ای تحصیلی به وسیله‌ی پرسشنامه‌ی مقابله‌ی تحصیلی (ترو و کانل، 1984) اندازه‌گیری شده است. نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیره نشان داد که خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان به صورت مثبت راهبردهای مقابله‌ای مثبت و به صورت منفی رفتارهای غیر مقابله‌ای را پیش‌بینی می‌کند. همچنین جهت‌گیری هدف تسلطی به صورت مثبت راهبردهای مقابله‌ای مثبت و به صورت منفی راهبردهای مقابله‌ای ناسازگارانه شامل مقابله فرافکن و انکاری را پیش‌بینی می‌کند.. علاوه بر این، نتایج آزمون‌ t نشان داد که دانشجویان دختر از جهت‌گیری هدف تسلطی و عملکردی بیشتری نسبت به دانشجویان پسر برخوردارند.
    کلید واژگان
    خودکارآمدی
    جهت‌گیری هدف
    راهبردهای مقابله‌ای تحصیلی
    تفاوت‌های جنسیتی

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2011-12-22
    1390-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)
    سازمان پدید آورنده
    انشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز
    دانشگاه شیراز

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534212.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190090

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب