تأثیر آموزش فعال فناورانه فیزیک بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه
(ندگان)پدیدآور
نصرت, فاطمهیوسفی, علیرضالیاقتدار, محمدجواد
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش با روش فعال فناورانه بر پیشرفت تحصیلی
دانش آموزان در درس فیزیک انجام گرفته است. روش پژوهش نیمه تجربی است.
جامعه پژوهش را دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستانهای شهرستان فلاورجان تشکیل
می دهند. از بین جامعه تحقیق دو گروه (کلاس) 28 نفره به عنوان نمونه آماری به شیوه
نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. یک گروه به عنوان گروه آزمایش و گروه دیگر
به عنوان گروه گواه در نظر گرفته شد. گروه آزمایش با روش فعال فناورانه و گروه
گواه با روش سنتی آموزش دیدند. پیشرفت تحصیلی دان شآموزان از طریق آزمونهای
معلم ساخته (پیش آزمون و پس آزمون) مورد سنجش قرار گرفت. روایی آزمو نها را
0 برآورد گردید. / مداده ها از طریق آمار استنباطی (آزمون تحلیل کوواریانس) تجزیه و تحلیل شد. نتایج
تحقیق نشان داد که تأثیر آموزش فیزیک با استفاده از روش فعال فناورانه بر پیشرفت
.(P≤0/ تحصیلی دانش آموزان بیشتر از روشهای سنتی است ( 0تخصصان تأیید کردند و پایایی آن به کمک آلفای کرونباخ 86
کلید واژگان
کلید واژ هها: پیشرفت تحصیلیروش یادگیری فعال فناورانه
روش سنتی
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2010-03-211389-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)سازمان پدید آورنده
دانشگاه خوراسگاندانشگاه خوراسگان
دانشگاه خوراسگان
شاپا
2676-32812676-5179



