نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیزدیان‌پور, نداfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorحقانی, فریباfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:04Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:04Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:04Z
dc.date.issued2009-06-22en_US
dc.date.issued1388-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationیزدیان‌پور, ندا, یوسفی, علیرضا, حقانی, فریبا. (1388). تأثیر آموزش به روش پروژه‌ای و مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر سوم تجربی فولادشهر در درس آمار و مدل‌سازی. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 1(22), 85-98.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534135.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190047
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش از طریق یک پروژه و به‌طور مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس آمار و مدل‌سازی انجام گرفته است. در این بررسی از روش تحقیق شبه تجربی استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را دانش‌آموزان دختر سال سوم تجربی دبیرستانهای دخترانه فولادشهر (161 نفر) تشکیل داده است. حجم نمونه تحقیق 51 نفر است که 24 نفر در گروه آزمایش و 27 نفر در گروه گواه قرار گرفتند. روش نمونه‌گیری تصادفی است. در گروه آزمایش تلفیقی از دو روش تدریس فعال شامل روشهای پروژه‌ای و مشارکتی به‌کار گرفته شد و در گروه گواه تدریس به شیوه سنتی (سخنرانی) انجام شد و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان از طریق آزمونهای معلم‌ساخته پیش‌آزمون و پس‌آزمون مورد سنجش قرار گرفت. روایی آزمونها را متخصصان تأیید کردند و پایایی آن به کمک آلفای کرونباخ (945/0) تأیید گردید. نتایج حاصل با استفاده از آزمونهای آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در سطح خطای 5 درصد نشان داد که بین دو گروه گواه و آزمایش اختلاف معنادار آماری وجود دارد، بدین معنا که دانش‌آموزانی که به‌طور پروژه‌ای ـ مشارکتی آموزش دیده بودند نسبت به گروهی که به‌طور سنتی آموزش دیده بودند از پیشرفت تحصیلی بالاتری برخوردار بودند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectروش تدریس سخنرانیfa_IR
dc.subjectروش تدریس فعالfa_IR
dc.subjectروش مشارکتیfa_IR
dc.subjectروش پروژه‌ایfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش به روش پروژه‌ای و مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر سوم تجربی فولادشهر در درس آمار و مدل‌سازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue22
dc.citation.spage85
dc.citation.epage98


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد