نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشفیع‌پور مطلق, فرهادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:00:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:00:01Z
dc.date.available1399-07-09T01:00:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:00:01Z
dc.date.issued2008-12-21en_US
dc.date.issued1387-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationشفیع‌پور مطلق, فرهاد. (1387). راهبردهای آموزشی مؤثر برای توسعه مهارتهای مورد نیاز دانشجویان برای بهره‌گیری از فناوری اطلاعات از دیدگاه استادان دانشگاههای آزاد اسلامی منطقه 5 کشور. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 1(20), 129-148.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534120.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/190032
dc.description.abstractهدف این پژوهش، شناسایی راهبردهای آموزشی مؤثر در توسعه مهارتهای مورد نیاز دانشجویان مجازی برای بهره‌گیری از آموزش درون‌شبکه‌ای است. سؤال کلی پژوهش این است که راهبردهای آموزشی مؤثر در توسعه مهارتهای هفتگانه (دسترسی یا ، روشن‌بینی یا ، برقراری ارتباط یا ، تعهد یا ، همکاری یا ، تفکر یا و انعطاف‌پذیری یا در فرایند آموزش درون‌شبکه‌ای) مورد نیاز دانشجویان مجازی چیست؟ نظر پاسخگویان برحسب متغیرهای تعدیل‌کننده جنسیت، مدرک تحصیلی و وضعیت تأهل مقایسه شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه استادان رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی منطقه پنج کشور تشکیل می‌دهند. شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده است. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق‌ساخته برگرفته از یافته‌های پژوهشی رنا‌ام پالوف و کیث‌پرات بوده که دارای 7 حیطه و 29 گویه است و براساس آلفای کرونباخ ضریب اعتباری معادل 847/0 به‌دست آمده است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند، از نظر پاسخگویان مهمترین راهبردهای آموزشی مؤثر در توسعه مهارتهای هفتگانه به ترتیب عبارت‌اند از: به کارگیری نوعی فناوری که از طریق آن می‌توان اهداف یادگیری را تحقق بخشید، فراهم کردن جوّ گروهی مساعد که در آن فراگیر در جریان یادگیری احساس راحتی می‌کند، تشویق فراگیران به مشارکت در تهیه رهنمودهای درسی، نهادینه‌سازی مهارتهای مربوط به مدیریت زمان، مهیاسازی یک سایت درسی که دانشجویان تکالیف خود را به آن ارسال کرده و به یکدیگر بازخورد ارائه دهند، طرح سؤالاتی برای بحث که موجب تشویق تفکر و یکپارچگی مواد درسی می‌شود و استفاده از اینترنت به‌عنوان ابزار و منبع درس و تشویق دانشجویان برای جست‌وجوی منابع در آن. به‌طور کلی نتایج آزمون t در خصوص مقایسه نظر پاسخگویان برحسب وضعیت تأهل و سطح مدرک تحصیلی مختلف نشان می‌دهد که در ارتباط با تأثیر راهبردهای آموزشی در خصوص توسعه مهارتهای هفتگانه یاد شده، بین نظرها تفاوت معناداری وجود ندارد، ولی مقایسه نظر پاسخگویان زن و مرد نشان می‌دهد که در خصوص راهبردهای آموزشی مؤثر در توسعه مهارتهای هفتگانه، تفاوت معناداری بین آنها مشاهده می‌شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.subjectراهبردهای آموزشیfa_IR
dc.subjectآموزش درون‌شبکه‌ایfa_IR
dc.subjectدانشجوی مجازیfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.titleراهبردهای آموزشی مؤثر برای توسعه مهارتهای مورد نیاز دانشجویان برای بهره‌گیری از فناوری اطلاعات از دیدگاه استادان دانشگاههای آزاد اسلامی منطقه 5 کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue20
dc.citation.spage129
dc.citation.epage148


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد