نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی طباطبایی, فوزیهfa_IR
dc.contributor.authorقدیمی مقدم, ملک محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:59:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:59:54Z
dc.date.available1399-07-09T00:59:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:59:54Z
dc.date.issued2007-09-23en_US
dc.date.issued1386-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationحسینی طباطبایی, فوزیه, قدیمی مقدم, ملک محمد. (1386). بررسی علل پیشرفت تحصیلی دختران در مقایسه با پسران در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی. پژوهش در برنامه ریزی درسی, 1(15), 119-147.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3281
dc.identifier.issn2676-5179
dc.identifier.urihttp://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534079.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189991
dc.description.abstractچکیده   این پژوهش با قبول این واقعیت که پیشرفت تحصیلی دختران در مقایسه با پسران بیشتر است با هدف جست و جوی عوامل مؤثر بر آن انجام گر فته است. پژوهش از نوع علّی ‌ ـ مقایسه ‌ ای بوده و جامعه آماری آن دانش ‌ آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است (753464=385612پسر+ 367852 دختر). نمونه آماری بر اساس فرمول حجم نمونه کرجسی و مورگان با آلفای 05/0 شامل 853 نفر از دانش ‌ آموزان (421 دختر و 432 پسر) بود که به تفکیک جنسیت به روش نمونه ‌ برداری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل سه پرسشنامه: اعتماد به ‌ نفس کوپر اسمیت که یک ابزار استاندارد است و اعتبار آن از طریق روش دو نیمه کردن 87/0 به‌دست آمد. انگیزش تحصیلی و نگرش به تحصیل که محققان تدوین کردند و اعتبار آن از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب 86/0 و 92/0 به‌دست آمد و روایی آن از طریق روایی محتوایی مورد تأیید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ‌ ها به کمک آزمون t و ضریب همبستگی نشان داد که انگیزه تحصیل در دختران بیشتر و نگرش آنان نسبت به تحصیل مثبت ‌ تر است ، در حالی که بین دو گروه از لحاظ اعتماد به ‌ نفس تفاوت معناداری مشاهده نشد. همچنین یافته ‌ ها بیانگر اعتماد به ‌ نفس برتر، انگیزه تحصیلی بیشتر و نگرش به تحصیل مثبت تر در دانش ‌ آموزان مقطع متوسطه بوده است. بین پیشرفت تحصیلی و سه متغیر انگیزه تحصیلی ، نگرش به تحصیل و اعتماد به ‌ نفس همبستگی معنادار مشاهده شد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)fa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش در برنامه ریزی درسیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in Curriculum Planningen_US
dc.titleبررسی علل پیشرفت تحصیلی دختران در مقایسه با پسران در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue15
dc.citation.spage119
dc.citation.epage147


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد