نگرش استادان علوم تربیتی به سرفصل برنامههای تحصیلی رشته ی کاردانی وکارشناسی آموزش ابتدایی درآموزش عالی ایران
(ندگان)پدیدآور
حسینپور, محمدشریعتمداری, علینادری, عزتاللهسیفنراقی, مریم
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده هدف این پژوهش شناسایی وضع موجود برنامههای تحصیلی رشته آموزش و پرورش ابتدایی در آموزش عالی ایران از نظر استادان علوم تربیتی و ارائۀ راهکارهایی برای بهبود و رسیدن به وضع مطلوب است. در این مطالعه پنج فرضیه در ارتباط با وضع موجود و وضع مطلوب ، اهداف، محتوا، روش آموزش و روش ارزشیابی از آموختهها مطرح گردیده است. تحقیق از نوع کاربردی و روش زمینهیابی است. جامعه آماری 500 نفر از استادان علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی سراسرکشور است که پس از تعیین حجم نمونه تعداد 100 نفر با روش نمونهگیری خوشهای انتخاب و پرسشنامه (83 گویه) محققساخته روی آنها اجرا گردید. تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح آمار توصیفی (فراوانی، درصد، م ی انگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی (آزمون z ) با استفاده از نرمافزار SPSS 11 انجام شده است. نتایج این بررسی نشان میدهد برنامههای تحصیلی فعلی با وضعیت مطلوب فاصل ه آشکار و نیاز به بازنگری جدی دارد.
کلید واژگان
کلید واژهها: آموزش عالیبرنامههای تحصیلی
آموزش ابتدایی
شماره نشریه
15تاریخ نشر
2007-09-231386-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)شاپا
2676-32812676-5179



