• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 1, شماره 10
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش در برنامه ریزی درسی
    • دوره 1, شماره 10
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوی مفهومی نقش های آموزشی- تربیتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش

    (ندگان)پدیدآور
    رحمانی, جهانبخشموحدی نیا, ناصرسلیمی, قربانعلی
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده  ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) به عرص ه فعالیتهای بشر و گسترش روزافزون آن در قرن حاضر، ابزار بسیار کارآمدی در اختیار متخصصان و متولیان تعلیم و تربیت به‌منظور تغییر و بهبود روشهای یاددهی یادگیری، تعالی‌بخشی به اهداف تربیتی و اصلاحات آموزشی قرار داده است. به‌کارگیری این فناوری به‌منظور دستیابی به اهداف آموزشی و تربیتی مستلزم مطالعه و بررسی علمی و همه‌جانب ه آن، شناخت ضعف ‌ها و قوت ‌ها ، فرصتها و تهدیدهای نظام آموزشی در به‌کارگیری آن، ترسیم وضعیت موجود و مطلوب و برنامه‌ریزی کلان و تفصیلی برای ر سیدن به وضعیت مطلوب است. تعریف و تبیین نقشهای تربیتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت و ارائ ه یک الگوی مفهومی از آن راهنمای برنامه‌ریزان درسی و متخصصان تعلیم و تربیت در طراحی آموزشی و چگونگی تلفیق این فناوری‌ها در فرایند یاددهی ـ یادگیری خواهد بود. تلاش مؤلفان بر آن است که الگویی را پیشنهاد نمایند که دستیابی به این هدف را امکان‌پذیر سازد
    کلید واژگان
    آموزش و پرورش
    نوآوری آموزشی
    فناوری اطلاعات و ارتباطات

    شماره نشریه
    10
    تاریخ نشر
    2006-08-23
    1385-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)

    شاپا
    2676-3281
    2676-5179
    URI
    http://jsr-e.khuisf.ac.ir/article_534059.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189975

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب