الگوی مفهومی نقش های آموزشی- تربیتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش
(ندگان)پدیدآور
رحمانی, جهانبخشموحدی نیا, ناصرسلیمی, قربانعلی
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) به عرص ه فعالیتهای بشر و گسترش روزافزون آن در قرن حاضر، ابزار بسیار کارآمدی در اختیار متخصصان و متولیان تعلیم و تربیت بهمنظور تغییر و بهبود روشهای یاددهی یادگیری، تعالیبخشی به اهداف تربیتی و اصلاحات آموزشی قرار داده است. بهکارگیری این فناوری بهمنظور دستیابی به اهداف آموزشی و تربیتی مستلزم مطالعه و بررسی علمی و همهجانب ه آن، شناخت ضعف ها و قوت ها ، فرصتها و تهدیدهای نظام آموزشی در بهکارگیری آن، ترسیم وضعیت موجود و مطلوب و برنامهریزی کلان و تفصیلی برای ر سیدن به وضعیت مطلوب است. تعریف و تبیین نقشهای تربیتی فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت و ارائ ه یک الگوی مفهومی از آن راهنمای برنامهریزان درسی و متخصصان تعلیم و تربیت در طراحی آموزشی و چگونگی تلفیق این فناوریها در فرایند یاددهی ـ یادگیری خواهد بود. تلاش مؤلفان بر آن است که الگویی را پیشنهاد نمایند که دستیابی به این هدف را امکانپذیر سازد
کلید واژگان
آموزش و پرورشنوآوری آموزشی
فناوری اطلاعات و ارتباطات
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2006-08-231385-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران)شاپا
2676-32812676-5179



