مرور دوره 12, شماره 47 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
اعتباریابی الگوی برنامه درسی بین رشتهای آموزش سواد زیست محیطی در نظام آموزشی متوسطه ایران
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2016-02-20)هدف پژوهش حاضر، اعتباریابی الگوی برنامه درسی بین رشتهای آموزش سواد زیست محیطی در دوره متوسطه و از نوع توصیفی – پیمایشی بوده است. در این راستا ابتدا، چارچوب پیشنهادی آموزش سواد زیست محیطی در قالب عناصر چهارگانه برنامه ی ...
-
بررسی تأثیر روش تدریس فعال بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان در درس علوم پایه سوم راهنمایی شهر اندیمشک
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2016-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر روش تدریس فعال بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان در درس علوم شهرستان اندیمشک انجام گرفته است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان درس علوم و دانشآموزان پایه سوم راهنمایی شهرستان اندیمشک بود، که تعداد 12 ...
-
مبانی معرفت شناسی تعلیم و تربیت چندفرهنگی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2016-02-20)این پژوهش با هدف بررسی مبانی معرفت شناسی تعلیم و تربیت چندفرهنگی، به روش کیفی از نوع پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی، انجام گرفت. حوزه پژوهش شامل کتابها، مجلات و نوشتههای مرتبط با موضوع پژوهش بود که جهت نمونهگیری نیز به علت ...
-
بررسی و تحلیل مهارتهای اجتماعی دانشآموزان استان آذربایجان شرقی و الزامات آن در برنامه درسی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2016-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی و تحلیل مهارتهای اجتماعی دانشآموزان استان آذربایجان شرقی و الزامات آن در برنامه درسی آنان انجام شده است. روش تحقیق توصیفی، از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری دانشآموزان پسر و دختر ابتدایی و ...
-
تأثیر آموزش مدیریت زمان بر خودراهبری در یادگیری دانشآموزان دختر پایه اول دوره دوم متوسطه
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2016-02-20)پژوهش حاضر با هدف تأثیر آموزش مدیریت زمان بر خودراهبری در یادگیری دانشآموزان دختر پایه اول متوسطه انجام شده است. روش پژوهش نیمه تجربی و طرح پژوهش پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بوده است. روش نمونه گیری تصادفی خوشهای ...
-
تأثیر یادگیری مغز ـ محور(B.B.L) بر نگرش و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2016-02-20)هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر یادگیری «مغزـ محور» ( Brain-Based Learning) بر نگرش و پیشرفت تحصیلی درس ریاضی دانشآموزان پنجم ابتدایی است. در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی و طرح گروه کنترل نابرابر استفاده شده است. آزمودنیها ...
-
بررسی میزان توجه به مؤلفههای سواد مالی و اقتصادی در محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2016-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی مؤلفههای سواد مالی و سواد اقتصادی در محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی انجام شده است. روش تحقیق از نوع تحلیل محتوا و جامعه آماری کتابهای درسی دوره ابتدایی درسال تحصیلی 92-1391 است. در این پژوهش ...
-
آسیبشناسی روشهای تدریس در فرایند یاددهی و یادگیری از دیدگاه دبیران و دانشآموزان دبیرستانهای شهر اصفهان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2016-02-20)آهدف پژوهش حاضر شناسایی آسیبهای روشهای تدریس در مقطع متوسطه شهر اصفهان بود؛ بنابراین از روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی برای شناسایی این آسیبها استفاده گردید. جامعه مورد مطالعه، شامل کلیه دبیران و دانشآموزان مقطع متوسطه ...
-
بررسی دیدگاه کارشناسان پیرامون عناصر اصلی دروس کتاب هدیههای آسمان پایه دوم ابتدایی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2016-02-20)هدف پژوهش بررسی دیدگاه کارشناسان آموزش پیرامون عناصر کتاب درسی جدید هدیههای آسمان (اهداف درس، عنوان درس ، تصاویر درس و متن درس) پایه دوم بود. روش پژوهش ارزشیابی است. جامعه مورد مطالعه 46 نفر کار شناسان آموزش بودند که به ...
-
رابطه بین برنامه درسی پنهان و نابرابری های جنسیتی در دانشجویان دانشگاه
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2016-02-20)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین برنامه درسی پنهان و نابرابریهای جنسیتی در دانشجویان شرق گیلان انجام شده است. روش آن توصیفی از نوع همبستگی بوده، جامعه آماری پژوهش دانشجویان زن و مرد دانشگاههای شرق گیلان در سال تحصیلی ...



