دوره 11, شماره 40
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
میزان توجه به دینورزی و مؤلفههای بین فردی آن درکتابهای درسی دوره ابتدایی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2014-03-21)در دهههای اخیر، شاهد توجه روز افزون محققان و صاحب نظران حوزههای روانشناسی و علوم تربیتی به دینداری و آموزههای برگرفته از آن هستیم. بر این اساس، هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان توجه کتابهای درسی دوره ابتدایی به دینورزی ...
-
تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارتهای خواندن و نوشتن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2014-03-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر ارزشیابی توصیفی بر مهارتهای خواندن و نوشتن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی روستاهای شهرستان گچساران در سال تحصیلی 1391 ـ 1390 اجرا شد. روش پژوهش شبه تجربی با طرح پیش آزمون ـ پس آزمون بوده ...
-
مقایسه انگیزش تحصیلی و کیفیت زندگی دانشآموزان پسر مشمول ارزشیابی توصیفی با ارزشیابی سنتی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2014-03-21)پژوهش حاضر، با هدف مقایسه انگیزش تحصیلی و کیفیت زندگی دانشآموزان پسر مشمول ارزشیابی توصیفی با ارزشیابی سنتی پایه چهارم ابتدایی شهر قاین انجام شده است. جامعه آماری آن دانشآموزان پایه چهارم شهر قاین در سال تحصیلی90 ـ 89 ...
-
شناسایی و اولویت بندی صلاحیتهای اثربخش مدرسان از دید دانشجویان با استفاده از روشهای
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2014-03-21)هدف پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت بندی صلاحیتهای اثربخش مدرسان از نظر دانشجویان با استفاده از ای اچ پی و تاپسیس است. روش پژوهش توصیفی ـ پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه شاهد در سال تحصیلی ...
-
رابطه سرمایه روانشناختی (امید، خوشبینی، تابآوری و خودکارآمدی) با هدفهای پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال اول
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2014-03-21)پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه سرمایه روانشناختی (امید، خوشبینی، تابآوری و خودکارآمدی) با هدفهای پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشجویان سال اول انجام گرفت. به همین منظور از بین دانشجویان سال اول کارشناسی دو دانشگاه آزاد ...
-
تأثیر الگوی کاوشگری بر تفکر انتقادی و نگرش دانشآموزان نسبت به کتاب درسی علوم تجربی در دوره ابتدایی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2014-03-21)آموزش در خانه عبارت است از آموزش کودکان در محیط خانه و توسط خود والدین. در این روش آموزشی، برنامههای درسی و روشهای آموزشی توسط خود والدین و کودک مشخص میشود. پژوهش حاضر، با هدف بررسی دلایل گرایش به آموزش در خانه انجام ...
-
تبیین مؤلفههای برنامه درسی مبتنی بر دیدگاههای تربیتی افلاطون و فارابی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2014-03-21)برنامه درسی یکی از جوانترین حوزههای معرفت بشری است که همواره تبیین حدود و ثغور آن فراز ونشیبهای متعددی را به دنبال داشته است. یکی از بنیادهای اساسی برنامههای درسی مبانی فلسفی آن است که به منزله چراغ راهنمایی در پی ...
-
بیوگرافی دکتر مصطفی شریف خلیفه سلطانی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2014-03-21)این مقاله مروری کوتاه دارد بر زندگینامه یکی از اساتید برجسته ایران در زمینه برنامه درسی. دکتر مصطفی شریف، عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان بود و تلاش شده است تا زندگینامه شخصی و دیدگاههای تخصصی ایشان در زمینه برنامه درسی ...



