دوره 10, شماره 39
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مقایسه ترجیحات فکری دانشآموزان دختر پایههای دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-12-22)هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه ترجیحات فکری دانشآموزان دختر پایههای دوم تا چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد بوده است. روش پژوهش مورد استفاده در این تحقیق توصیفی ـ پیمایشی است و جامعه آماری را دانشآموزان دختر ...
-
خودکارآمدی پژوهشی در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-12-22)این پژوهش خودکارآمدی پژوهشی را در میان دانشجویان کارشناسی ارشد روانشناسی و علوم تربیتی بررسی مینماید. روش این تحقیق توصیفی پیمایشی است و جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی ...
-
ارزیابی مؤلفههای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-12-22)هدف اصلی این پژوهش بررسی وضعیت موجود و مطلوب تدریس اثربخش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد است. روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش ...
-
بررسی میزان سواد خواندن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی شهر شهریار و مقایسه آن با متوسط عملکرد دانشآموزان پایه چهارم کل کشور
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-12-22)مهارت در خواندن یکی از مهمترین نیازهای یادگیری دانشآموزان در زندگی امروز است. این مهارت معطوف به توانایی درک مطلب، تفسیر و استنتاج از متون و دریافت معنی و مفهوم پیامی است که به نگارش در آمده است. موفقیت و پیشرفت تحصیلی ...
-
تأثیر کاربست الگوی جاناسن در یادگیری مبتنی بر مسأله بر نگرش، رضایت و یادگیری در برنامههای آموزش ضمن خدمت معلمان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-12-22)هدف پژوهش حاضر، ارزشیابی اثربخشی ناشی از کاربست الگوی طراحی مسأله محور سازنده گرا در آموزش ضمن خدمت معلمان است. روش این پژوهش از نوع شبه آزمایشی بود. به منظور سنجش متغیر نگرش و رضایت از طرح پس ـ آزمون با گروه گواه و برای ...
-
طراحی نرم افزار آموزشی علوم پنجم ابتدایی مبتنی بر فراشناخت و بررسی تأثیر آن بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-12-22)هدف این پژوهش تأثیر نرمافزار طراحی شده با رویکرد فراشناخت بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی و روش انجام آن، شبه تجربی از نوع پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری، دانشآموزان پایه پنجم ...
-
مقایسه اضطراب مدرسه و مؤلفههای آن در دانشآموزان پایه چهارم در دو سیستم ارزشیابی سنتی و توصیفی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-12-22)پژوهش حاضر، از دسته طرحهای مقایسهای است که به بررسی تفاوت اضطراب مدرسه و مؤلفههای آن در دانشآموزان پایه چهارم طرح ارزشیابی توصیفی و سنتی میپردازد. بدین منظور، نمونهای تصادفی مرکب از 400 دانشآموز پایه چهارم شهر تهران ...
-
شناسایی موانع و چالشهای اجرای طرح ارزشیابی توصیفی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-12-22)ارزشیابی توصیفی به عنوان یکی از تغییرات در نظام ارزشیابی در آموزش و پرورش کشور در دهه اخیر مد نظر بوده است. پژوهش حاضر با هدف شناسایی موانع و چالشهای اجرای طرح ارزشیابی توصیفی انجام گرفت. رویکرد این پژوهش توصیفی - پیمایشی ...
-
جایگاه حل مسأله در تمرینهای کتابهای درسی علوم ابتدایی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2013-12-22)مطالعات پیشین بر تأثیر یادگیری مسأله محور بر افزایش انگیزه درونی برای یادگیری، معناداری یادگیری و پایداری آموختهها دلالت دارد. این پژوهش با هدف بررسی میزان توجه به فرایندحل مسأله در تمرینهای کتابهای علوم دوره ابتدایی ...



