دوره 9, شماره 35
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی صلاحیتها و مهارتهای مورد نیاز آموزشگران هنرستانهای کشاورزی با بهرهگیری از روش دلفی: مطالعه موردی در استان کرمانشاه
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2012-12-21)هدف کلی این پژوهش بررسی صلاحیتها و مهارتهای مورد نیاز آموزشگران هنرستانهای کشاورزی است. این مطالعه توصیفی ـ پیمایشی، با استفاده از روش دلفی انجام گرفته است. جامعه آماری مطالعه را آموزشگران شاغل در هنرستانهای کشاورزی ...
-
تأثیر عوامل انگیزشی ـ اجتماعی خواندن در خانه و مدرسه برنگرش خواندن دانشآموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2012-12-21)این مطالعه با هدف بررسی تأثیر محیط سواد خانه، نگرش مثبت والدین به خواندن و تعاملات خواندن کودک در محیط خانه و مدرسه بر نگرش مثبت کودک به خواندن دانشآموزان پایههای چهارم و پنجم ابتدایی انجام گرفت. بدین منظور، روش تحقیق ...
-
شناخت و کاربرد الگوهای نوین تدریس در میان اساتید گروه علوم انسانی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2012-12-21)هدف این پژوهش، بررسی میزان شناخت و به کارگیری الگوهای نوین تدریس در میان استادان گروه علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان و روش آن توصیفی ـ پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش کلیه اساتید گروه علوم انسانی به تعداد 140 ...
-
تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر مبنای الگوی حل مسأله دیویی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2012-12-21)پژوهش حاضر درصدد ارزیابی محتوای کتاب علوم تجربی پایه پنجم ابتدایی بر مبنای دیدگاه حل مسأله دیویی است. ملاک تحلیل محتوا، مراحل حل مسأله از دیدگاه دیویی و مهارتهای ضروری آن است. تحلیل رویکرد عمومی کتاب به حل مسأله با ...
-
بررسی میزان آمادگی اساتید دانشگاه پیام نور به منظور استفاده از آموزش الکترونیکی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2012-12-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان آمادگی استادان به منظور استفاده از آموزش الکترونیکی در فرآیند یاددهی ـ یادگیری با روش توصیفی پیمایشی (زمینه یابی) در سال 1389 انجام شد. جامعه آماری از 140 نفر از اساتید عضو هیأت علمی دانشگاه ...
-
تحلیل محتوای برنامههای فرهنگی دوره متوسطه بر اساس نمادهای ملی و مذهبی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با همکاری (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران), 2012-12-21)پژوهش حاضر با هدف شناخت فعالیتهای فرهنگی دوره متوسطه از حیث تأثیرگذاری بر شکلگیری وتقویت هویت ملی و مذهبی نوجوانان انجام گرفت. بدین منظور، با بهرهگیری از روش توصیفی و تکنیک تحلیل محتوا، برنامههای مصوب فرهنگی و مذهبی ...



