نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسجادی, نسیمfa_IR
dc.contributor.authorگل محمدیان, محسنfa_IR
dc.contributor.authorحجت خواه, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:59:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:59:31Z
dc.date.available1399-07-09T00:59:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:59:31Z
dc.date.issued2016-05-21en_US
dc.date.issued1395-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationسجادی, نسیم, گل محمدیان, محسن, حجت خواه, محسن. (1395). اثربخشی طرحواره درمانی بر انگیزش تحصیلی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 17(1), 35-42.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3303
dc.identifier.issn2676-5128
dc.identifier.urihttp://jsr-p.khuisf.ac.ir/article_534000.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189844
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی اثربخشی طرحواره درمانی بر انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان دختر بود. روش پژوهش از نوع نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعۀ آماری همۀ دانش‌آموزان دختر دبیرستان دوم شهر کرمانشاه در سال 95ـ1394 بودند. نمونه 30 دانش‌آموز دختر پایۀ اول دبیرستان بود که به شیوۀ نمونه‌گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. دانش‌آموزان گروه آزمایش 8 جلسه طرحواره درمانی دریافت کردند. ابزار اندازه‌گیری پرسشنامۀ انگیزش تحصیلی والرند، بلیز، بریر و پلیتر (1989) بود. داده‌های جمع‌آوری شده از طریق تحلیل کوواریانس چندمتغیره تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که بین دو گروه از نظر انگیزش تحصیلی و مؤلفه‌های آن (درونی، بیرونی و بی‌انگیزگی) تفاوت معنی‌داری وجود دارد و میانگین گروه آزمایش از گروه گواه بیشتر بود (05/0>P). یافته‌های این پژوهش نشان‌دهندۀ اثربخشی رویکرد طرحواره درمانی بر انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان دختر بود.fa_IR
dc.format.extent197
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofدانش و پژوهش در روان شناسی کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofKnowledge & Research in Applied Psychologyen_US
dc.subjectاثربخشی طرحواره درمانیfa_IR
dc.subjectانگیزش تحصیلیfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزان دختر دورۀ دبیرستان دومfa_IR
dc.titleاثربخشی طرحواره درمانی بر انگیزش تحصیلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مشاوره مدرسه، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue1
dc.citation.spage35
dc.citation.epage42


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد