نقش سلامت روان بر عملکرد تحصیلی دانشجویان، با میانجیگری انگیزش پیشرفت تحصیلی
(ندگان)پدیدآور
میرکمالی, سید محمدخباره, کبریمزاری, ابراهیمفرهادی امجد, فرهادنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش سلامت روان بر عملکرد تحصیلی دانشجویان، با میانجیگری انگیزش پیشرفت تحصیلی آنان انجام شدهاست. روش پژوهش توصیفی و طرح پژوهش، همبستگی از نوع مدلیابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری 4020 دانشجوی دانشگاه بیرجند بود. با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری طبقهای 351 دانشجو بهعنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامههای سلامت روان (گلدبرگ، 1972) و انگیزش پیشرفت تحصیلی (حسینی و همکاران، 1387) و معدل نمرات تحصیلی برای گردآوری دادهها استفاده شد. تحلیل همبستگی نشان داد که سلامت روان با انگیزش پیشرفت تحصیلی، انگیزش پیشرفت با عملکرد تحصیلی و همچنین افسردگی با عملکرد تحصیلی رابطه معنیداری داشتهاند (01/0P
کلید واژگان
پیشرفت تحصیلیسلامت روان
عملکرد تحصیلی
دانشجویان دانشگاه
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانسازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهراندانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی
دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه تهران
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
شاپا
2676-33032676-5128




