نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفیروزی, ستارهfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی قوام, صغریfa_IR
dc.contributor.authorدرتاج, فریبرزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:59:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:59:10Z
dc.date.available1399-07-09T00:59:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:59:10Z
dc.date.issued2011-03-21en_US
dc.date.issued1390-01-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationفیروزی, ستاره, ابراهیمی قوام, صغری, درتاج, فریبرز. (1390). مقایسۀ کارکردهای اجرایی بر پایۀ اضطراب امتحان در دانش‌آموزان پایۀ پنجم ابتدایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 12(43), 76-85.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3303
dc.identifier.issn2676-5128
dc.identifier.urihttp://jsr-p.khuisf.ac.ir/article_533783.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189722
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف مقایسۀ کارکردهای اجرایی (استدلال، حافظۀ فعال و سازماندهی ـ برنامه‌ریزی) دانش‌آموزان پایۀ پنجم ابتدایی با اضطراب امتحان بالا و پایین اجرا شد. پژوهش از نوع پس‌رویدادی و جامعۀ آماری آن دانش‌آموزان پایۀ پنجم ابتدایی شهر تهران بودند که از میان آنها 313 نفر به شیوۀ نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل آزمون آندره ری (آندره ری، 1942)، خرده‌آزمون‌های تشابه‌ها و حافظۀ عددی هوش‌آزمای وکسلر (وکسلر، 1949) و سیاهۀ اضطراب امتحان (ابوالقاسمی و همکاران، 1375) بود. داده‌ها از طریق آزمون t گروههای مستقل و آزمون یو مان ویتنی تحلیل شد. یافته‌ها نشان داد بین دانش‌آموزان با اضطراب امتحان بالا و پایین در کارکردهای اجرایی استدلال و حافظۀ فعال تفاوت معنادار (001/0P < ) وجود دارد، ولی در کارکرد اجرایی سازماندهی ـ برنامه‌ریزی بین دو گروه تفاوت معناداری به‌دست نیامد.fa_IR
dc.format.extent280
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofدانش و پژوهش در روان شناسی کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofKnowledge & Research in Applied Psychologyen_US
dc.subjectکارکردهای اجراییfa_IR
dc.subjectاستدلالfa_IR
dc.subjectحافظۀ فعالfa_IR
dc.subjectسازماندهی ـ برنامه‌ریزیfa_IR
dc.subjectاضطراب امتحانfa_IR
dc.titleمقایسۀ کارکردهای اجرایی بر پایۀ اضطراب امتحان در دانش‌آموزان پایۀ پنجم ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue43
dc.citation.spage76
dc.citation.epage85


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد