| dc.contributor.author | فیروزی, ستاره | fa_IR |
| dc.contributor.author | ابراهیمی قوام, صغری | fa_IR |
| dc.contributor.author | درتاج, فریبرز | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:59:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:59:10Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:59:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:59:10Z | |
| dc.date.issued | 2011-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فیروزی, ستاره, ابراهیمی قوام, صغری, درتاج, فریبرز. (1390). مقایسۀ کارکردهای اجرایی بر پایۀ اضطراب امتحان در دانشآموزان پایۀ پنجم ابتدایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 12(43), 76-85. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3303 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5128 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-p.khuisf.ac.ir/article_533783.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189722 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف مقایسۀ کارکردهای اجرایی (استدلال، حافظۀ فعال و سازماندهی ـ برنامهریزی) دانشآموزان پایۀ پنجم ابتدایی با اضطراب امتحان بالا و پایین اجرا شد. پژوهش از نوع پسرویدادی و جامعۀ آماری آن دانشآموزان پایۀ پنجم ابتدایی شهر تهران بودند که از میان آنها 313 نفر به شیوۀ نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. ابزارهای سنجش شامل آزمون آندره ری (آندره ری، 1942)، خردهآزمونهای تشابهها و حافظۀ عددی هوشآزمای وکسلر (وکسلر، 1949) و سیاهۀ اضطراب امتحان (ابوالقاسمی و همکاران، 1375) بود. دادهها از طریق آزمون t گروههای مستقل و آزمون یو مان ویتنی تحلیل شد. یافتهها نشان داد بین دانشآموزان با اضطراب امتحان بالا و پایین در کارکردهای اجرایی استدلال و حافظۀ فعال تفاوت معنادار (001/0P < ) وجود دارد، ولی در کارکرد اجرایی سازماندهی ـ برنامهریزی بین دو گروه تفاوت معناداری بهدست نیامد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 280 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Knowledge & Research in Applied Psychology | en_US |
| dc.subject | کارکردهای اجرایی | fa_IR |
| dc.subject | استدلال | fa_IR |
| dc.subject | حافظۀ فعال | fa_IR |
| dc.subject | سازماندهی ـ برنامهریزی | fa_IR |
| dc.subject | اضطراب امتحان | fa_IR |
| dc.title | مقایسۀ کارکردهای اجرایی بر پایۀ اضطراب امتحان در دانشآموزان پایۀ پنجم ابتدایی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 43 | |
| dc.citation.spage | 76 | |
| dc.citation.epage | 85 | |