| dc.contributor.author | خدامی, نغمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | عابدی, احمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | آتش پور, سید حمید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:59:09Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:59:10Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:59:09Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:59:10Z | |
| dc.date.issued | 2011-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-07-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خدامی, نغمه, عابدی, احمد, آتش پور, سید حمید. (1390). تأثیر آموزش حافظۀ فعال و فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر ناتوان در یادگیری ریاضی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 12(43), 45-53. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2676-3303 | |
| dc.identifier.issn | 2676-5128 | |
| dc.identifier.uri | http://jsr-p.khuisf.ac.ir/article_533780.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189719 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش حافظۀ فعال و آموزش فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر دارای ناتوانِ یادگیری ریاضی اجرا شد. پژوهش از نوع آزمایشی و جامعۀ آماری شامل دانشآموزان دختر پایۀ سوم ابتدایی دارای ناتوانی یادگیری ریاضی بودند که از میان آنها، 30 نفر به شیوه نمونهگیری تصادفی خوشهای چندمرحلهای انتخاب و با روش تصادفی در گروههای آزمایش (آموزش حافظۀ فعال و آموزش فراشناخت) و گواه قرار گرفتند. ابزارهای سنجش شامل مقیاس هوش کودکان وکسلر (شهیم، 1364)، آزمون ایران کیمت (محمد اسماعیل و هومن، 1381) و آزمون عملکرد تحصیلی ریاضی (فراهانی، 1386) بود. دادهها از طریق تحلیل کواریانس بررسی شد. یافتهها نشان داد آموزش حافظۀ فعال و آموزش فراشناخت بر عملکرد تحصیلی ریاضی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی مؤثر است (01/0P < ). نتایج آزمون تعقیبی توکی نشان داد بین دو روش آموزش حافظۀ فعال و فراشناخت، در بهبود عملکرد تحصیلی ریاضی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی تفاوت معناداری وجود ندارد (05/0P>). | fa_IR |
| dc.format.extent | 157 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Knowledge & Research in Applied Psychology | en_US |
| dc.subject | ناتوانی ریاضی | fa_IR |
| dc.subject | حافظۀ فعال | fa_IR |
| dc.subject | فراشناخت | fa_IR |
| dc.subject | دانشآموزان دختر | fa_IR |
| dc.title | تأثیر آموزش حافظۀ فعال و فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر ناتوان در یادگیری ریاضی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان،اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان،اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 43 | |
| dc.citation.spage | 45 | |
| dc.citation.epage | 53 | |