نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخدامی, نغمهfa_IR
dc.contributor.authorعابدی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorآتش پور, سید حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:59:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:59:10Z
dc.date.available1399-07-09T00:59:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:59:10Z
dc.date.issued2011-03-21en_US
dc.date.issued1390-01-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationخدامی, نغمه, عابدی, احمد, آتش پور, سید حمید. (1390). تأثیر آموزش حافظۀ فعال و فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دختر ناتوان در یادگیری ریاضی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 12(43), 45-53.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3303
dc.identifier.issn2676-5128
dc.identifier.urihttp://jsr-p.khuisf.ac.ir/article_533780.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189719
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش حافظۀ فعال و آموزش فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دختر دارای ناتوانِ یادگیری ریاضی اجرا شد. پژوهش از نوع آزمایشی و جامعۀ آماری شامل دانش‌آموزان دختر پایۀ سوم ابتدایی دارای ناتوانی یادگیری ریاضی بودند که از میان آنها، 30 نفر به شیوه نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب و با روش تصادفی در گروههای آزمایش (آموزش حافظۀ فعال و آموزش فراشناخت) و گواه قرار گرفتند. ابزارهای سنجش شامل مقیاس هوش کودکان وکسلر (شهیم، 1364)، آزمون ایران کی‌مت (محمد اسماعیل و هومن، 1381) و آزمون عملکرد تحصیلی ریاضی (فراهانی، 1386) بود. داده‌ها از طریق تحلیل کواریانس بررسی شد. یافته‌ها نشان داد آموزش حافظۀ فعال و آموزش فراشناخت بر عملکرد تحصیلی ریاضی دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی مؤثر است (01/0P < ). نتایج آزمون تعقیبی توکی نشان داد بین دو روش آموزش حافظۀ فعال و فراشناخت، در بهبود عملکرد تحصیلی ریاضی دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری ریاضی تفاوت معناداری وجود ندارد (05/0P>).fa_IR
dc.format.extent157
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofدانش و پژوهش در روان شناسی کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofKnowledge & Research in Applied Psychologyen_US
dc.subjectناتوانی ریاضیfa_IR
dc.subjectحافظۀ فعالfa_IR
dc.subjectفراشناختfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزان دخترfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش حافظۀ فعال و فراشناخت بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دختر ناتوان در یادگیری ریاضیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان،اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان،اصفهانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue43
dc.citation.spage45
dc.citation.epage53


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد