• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی
    • دوره 13, شماره 47
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی
    • دوره 13, شماره 47
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسۀ تحول شناختی دانشجویان در ادراک از معناداری در زندگی

    (ندگان)پدیدآور
    نادی, محمد علیسجادیان, ایلناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    187.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، بررسی تحول شناختی در ادراک دانشجویان از معناداری در زندگی براساس ویژگی‌های جمعیت‌شناختی بود. روش پژوهش علّی ـ مقایسه‌ای و جامعۀ آماری تمامی دانشجویان دختر و پسر همۀ دوره‌های تحصیلی دانشگاههای آزاد اسلامی واحد خوراسگان، علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی90ـ1389 بود. از بین دانشجویان این سه دانشگاه و با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای و برحسب فرمول تعیین کوهن و همکاران (2000)، 400 نفر به‌عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامۀ معناداری در زندگی مورگان و فارسیدز (2009) بود. پس از جمع‌آوری داده‌ها، با استفاده از آزمون t تک‌نمونه‌ای، t نمونه‌های مستقل، تحلیل واریانس یکراهه و آزمون تعقیبی توکی، پرسش‌های پژوهش بررسی شد. نتایج نشان داد که میانگین همۀ مؤلفه‌های معناداری در زندگی دانشجویان بجز مؤلفۀ زندگی معنادار، بالاتر از حد متوسط است (05/0 P
    کلید واژگان
    معناداری در زندگی
    دانشجویان
    هدفمندی و معنا

    شماره نشریه
    47
    تاریخ نشر
    2012-03-20
    1391-01-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان

    شاپا
    2676-3303
    2676-5128
    URI
    http://jsr-p.khuisf.ac.ir/article_533813.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189676

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب