تأثیر آموزش حل مسأله مبتنی بر نظریۀ انتخاب بر الگوهای ارتباطی زوجها
(ندگان)پدیدآور
کشاورز افشار, حسیناسدی, مسعودجهان بخشی, زهراخاص محمدی, مهدینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف تعیین تأثیر آموزش حل مسأله با تأکید بر نیازهای بنیادینِ نظریۀ انتخاب بر الگوهای ارتباطی زوجها اجرا شد. روش پژوهش نیمهآزمایشی دو گروهی با پیشآزمون و پسآزمون و جامعۀ آماری شامل کلیۀ زوجهای شهر کرج بودند که از میان آنها 12 زوج (6 زوج در گروه آزمایش و 6 زوج در گروه گواه) به روش نمونهگیری داوطلبانه انتخاب شدند و بهطور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. ابزار سنجش شامل پرسشنامۀ الگوهای ارتباطی (کریستنسن و سالاوی، 1984) بود و دادهها از طریق تحلیل کوواریانس تحلیل شد. یافتهها نشان داد که تفاوت معناداری بین گروه آزمایش و گواه در الگوهای ارتباطی سازندۀ متقابل، اجتناب متقابل، توقع / کنارهگیری کلی، توقع مرد/ کنارهگیر زن و توقع زن / کنارهگیر مرد وجود دارد (05/0P
کلید واژگان
حل مسألهنیازهای بنیادین
الگوهای ارتباطی
زوجها
شماره نشریه
44تاریخ نشر
2011-11-221390-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانسازمان پدید آورنده
دانشگاه علامه طباطباییدانشگاه تربیت معلم تهران
دانشگاه علامه طباطبایی
دانشگاه U.P.M مالزی
شاپا
2676-33032676-5128




