نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگل محمد نژاد بهرامی, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی سهزابی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:58:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:58:54Z
dc.date.available1399-07-09T00:58:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:58:54Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-03-02en_US
dc.date.submitted1396-12-11fa_IR
dc.identifier.citationگل محمد نژاد بهرامی, غلامرضا, یوسفی سهزابی, مریم. (1398). تأثیر آموزش مهارت‌های مثبت‌اندیشی بر شادکامی و سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه شهر مهربان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 20(4), 113-122. doi: 10.30486/jsrp.2019.561849.1197fa_IR
dc.identifier.issn2676-3303
dc.identifier.issn2676-5128
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30486/jsrp.2019.561849.1197
dc.identifier.urihttp://jsr-p.khuisf.ac.ir/article_667679.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189631
dc.description.abstractهدف این مطالعه بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های مثبت‌اندیشی بر شادکامی و سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان دختر دبیرستانی شهر مهربان بود. روش تحقیق حاضر، نیمه‌آزمایشی با استفاده از طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه کنترل است. جامعة آماری پژوهش را تمامی دانش‌آموزان دختر دبیرستانی شهر مهربان تشکیل می‌دهند. نمونة پژوهش 60 دانش‌آموزی بودند که در پرسشنامه‌ها نمرات پایینی را کسب کرده بودند. نمونه‌ها به‌طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه‌های شادکامی آکسفورد (آرجیل و لو، 1989) و سازگاری (بل، 1961) بود. بعد از اتمام جلسات آموزشی گروه آزمایش، از افراد هردو گروه مجدداً پس‌آزمون گرفته شد. داده‌های به دست آمده با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل نشان داد میانگین پس‌آزمون شادکامی و سازگاری اجتماعی دو گروه بعد از کنترل اثر متغیر همپراش تفاوت معنی‌داری دارد (001/0P<)؛ بنابراین می‌توان نتیجه‌گیری کرد آموزش مهارت‌های مثبت‌اندیشی سبب افزایش میزان شادکامی و سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان می‌شود. همچنین نتایج یک دورة پیگیری سه ماهه نشان داد اثربخشی آموزش مهارت‌های مثبت‌اندیشی بر روی سازگاری اجتماعی همچنان برقرار است درحالی‌که اثر آن بر شادکامی از پایایی کافی برخوردار نیست.fa_IR
dc.format.extent708
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofدانش و پژوهش در روان شناسی کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofKnowledge & Research in Applied Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30486/jsrp.2019.561849.1197
dc.subjectسازگاری اجتماعیfa_IR
dc.subjectشادکامیfa_IR
dc.subjectمثبت‌اندیشیfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش مهارت‌های مثبت‌اندیشی بر شادکامی و سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه شهر مهربانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته کارشناسی ارشد روان‌شناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تبریز، ایران.fa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue4
dc.citation.spage113
dc.citation.epage122


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد