اثربخشی آموزش هوش افزایی مبتنی بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر بر هوش هیجانی و خلاقیت دانشآموزان دختر پایه پنجم و ششم شهر اصفهان
(ندگان)پدیدآور
بزرگمهری بوذرجمهری, خاطرهحافظی, فریباعسکری, پرویزمکوندی, بهنامپاشا, رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی روش آموزش هوش افزایی مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر بر هوش هیجانی، خلاقیت دانش آموزان دختر بود. روش تحقیق، نیمه تجربی با طرح پیش آزمون پس آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه پنجم و ششم شهرستان اصفهان در سال تحصیلی97-1396 بودند. روش نمونه گیری به صورت خوشه ای چند مرحله ای بود.از این رو از دانش آموزان 4 مدرسه 30 نفر بصورت تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایشی و کنترل گمارده شدند(هر گروه 15 نفر).داده های پژوهش با استفاده از هوش هیجانی بار- آن و خلاقیت عابدی جمع آوری و با استفاده از روش تحلیل کوواریانس تک متغیره و چند متغیره تجزیه و تحلیل شدند. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که روش هوش افزایی مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر موجب بهبود هوش هیجانی(روابط بین فردی،P
کلید واژگان
آموزش هوش افزایی مبتنی بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنرهوش هیجانی
خلاقیت
دانشآموزان دختر پایه پنجم و ششم
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2018-10-231397-08-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانسازمان پدید آورنده
دانشجو دکتری روانشناسی تربیتی، پردیس علوم تحقیقات خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.گروه روانشناسی، پردیس علوم تحقیقات خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران.
گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، اهواز، ایران.
گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، اهواز، ایران.
گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز ، اهواز، ایران.
شاپا
2676-33032676-5128




