• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی
    • دوره 18, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی
    • دوره 18, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش عاطفه مثبت و منفی، ترس از شکست و جهت‌گزینی هدف پیشرفت در پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان

    (ندگان)پدیدآور
    رحمانی جوانمرد, سمیرامحمدی, سمیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    498.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش، بررسی نقش عاطفه مثبت و منفی، ترس از شکست و جهت‌گزینی هدف پیشرفت در پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان بود. 120 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه پیام نور واحد نورآباد در سال تحصیلی 93-92 به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده‌ها از طریق پرسشنامه‌های عاطفه مثبت و منفی (واتسون و همکاران، 1988)، ترس از شکست (رجبی و عباسی، 1390)، جهت‌گزینی هدف پیشرفت (الیوت و مک‌گریگور، 2001) و اهمال‌کاری تحصیلی (سواری، 1390) جمع‌آوری و توسط ضریب همبستگی ساده و رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد که بین متغیرهای عاطفه منفی (005/0، 191/0 r=)، جهت‌گزینی هدف اجتناب (005/0، 184/0 r=) و ترس از شکست (001/0، 293/0 r=) رابطه مثبت و معناداری با اهمال‌کاری تحصیلی و بین عاطفه مثبت (001/0، 302/0–r=) و جهت‌گزینی هدف تسلط (001/0، 360/0-r=) رابطه منفی و معناداری با اهمال‌کاری تحصیلی وجود دارد؛ اما بین جهت‌گزینی هدف گرایش و اهمال‌کاری تحصیلی رابطه‌ای یافت نشد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که متغیرهای عاطفه مثبت (002/0P
    کلید واژگان
    اهمال‌کاری تحصیلی
    ترس از شکست
    جهت‌گزینی هدف پیشرفت
    عاطفه مثبت
    عاطفه منفی
    دانشجویان

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری روان‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران
    کارشناس ارشد روان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران

    شاپا
    2676-3303
    2676-5128
    URI
    http://jsr-p.khuisf.ac.ir/article_534055.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189499

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب