نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزندی پور, طیبهfa_IR
dc.contributor.authorباقری, معصومهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:58:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:58:14Z
dc.date.available1399-07-09T00:58:14Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:58:14Z
dc.date.issued2006-09-23en_US
dc.date.issued1385-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-17en_US
dc.date.submitted1396-07-25fa_IR
dc.identifier.citationزندی پور, طیبه, باقری, معصومه. (1385). نقش داستان‌درمانی به روش مشاوره گروهی بر رشد استدلال اخلاقی دختران نوجوان بزهکار کانون اصلاح و تربیت تهران. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 0(30), 87-104.fa_IR
dc.identifier.issn2676-3303
dc.identifier.issn2676-5128
dc.identifier.urihttp://jsr-p.khuisf.ac.ir/article_533693.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189400
dc.description.abstractچکیده: از آنجا که نبود معیارهای اخلاقی مناسب در زندگی کودکان و نوجوانان یکی از عوامل بسیار مهم در گرایش آنها به بزهکاری است، و چون انسان زاییده یادگیری است و یادگیری در محیط صورت می‌گیرد و با توجه به نظریه ‌شناختی رشدی کلبرگ و نظریه گفت‌وگو براساس داستانها و با عنایت بر اینکه خداوند در قرآن و سایر کتب آسمانی رهنمودهای خود را در قالب هنری قصه نازل کرده است، بر این اساس، موضوع این مقاله پژوهشی نقش داستان‌درمانی بر رشد استدلال اخلاقی دختران نوجوان بزهکار کانون اصلاح و تربیت تهران است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیرات داستان‌درمانی بر رشد استدلال اخلاقی دختران نوجوان بزهکار در گروه آزمایش است. به‌طور کلی فرضیه‌های پژوهش، نشان می‌دهد که داستان‌درمانی به شیوه مشاوره گروهی بر رشد استدلال اخلاقی دختران نوجوان بزهکار اثر می‌گذارد. روش اجرای این پژوهش، روش آزمایشی و تحلیل کیفی است. برای سنجش فرضیه‌های پژوهش حاضر، از آزمون رشد اخلاقی کلبرگ، داستان ناتمام محقق نوشته، جملات ناتمام محقق‌ساخته و نوشتن زندگینامه شخصی، در دو مرحله پیش‌آزمون و پس‌آزمون استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که میانگین نمره کل جملات ناتمام، داستان ناتمام و زندگینامه‌نویسی، نظام‌بندی مشاهدات و آزمون رشد اخلاقی کلبرگ در پس‌آزمون گروه آزمایش افزایش یافته است، در حالی که تغییر محسوسی در گروه گواه رخ نداده است. بدین ترتیب فرضیه‌های این پژوهش تأیید می‌شوند، یعنی پس از داستان‌درمانی رشد استدلال اخلاقی دختران نوجوان بزهکار افزایش می‌یابد.fa_IR
dc.format.extent239
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانfa_IR
dc.relation.ispartofدانش و پژوهش در روان شناسی کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofKnowledge & Research in Applied Psychologyen_US
dc.subject: داستان‌درمانیfa_IR
dc.subjectمشاوره گروهیfa_IR
dc.subjectدختران نوجوان بزهکارfa_IR
dc.subjectرشد استدلال اخلاقیfa_IR
dc.titleنقش داستان‌درمانی به روش مشاوره گروهی بر رشد استدلال اخلاقی دختران نوجوان بزهکار کانون اصلاح و تربیت تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume0
dc.citation.issue30
dc.citation.spage87
dc.citation.epage104


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد