تأثیر بازی بر عزت نفس دانشآموزان (6 تا 11 ساله)
(ندگان)پدیدآور
مددی زواره, ساراکامکار, منوچهرکامکار, منوچهرگلپرور, محسنگلپرور, محسننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده هدف کلی این پژوهش تأثیر بازی بر عزت نفس دانشآموزان (6تا11 ساله) نابینای آموزشگاه ابابصیر اصفهان بود. به همین منظور با اجرای یک تحقیق نیمه تجربی، از کلیه دانشآموزان پسر 6 تا 11 ساله نابینای مستقر در آموزشگاه ابابصیر اصفهان که 71 نفر بودند، 36 نفر نمونه در دسترس انتخاب و بهطور تصادفی ساده به دو گروه آزمایش و گواه (18 نفر گروه آزمایش و 18 نفر گروه گواه) تقسیم شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه عزتنفس کوپر اسمیت (58 سؤال) و دستگاه ضبط صدای آزمودنیها بود، که روایی آنرا عبداللهنژاد (1378) تأیید کرده و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ معادل 85/0 محاسبه گردیده است. در این پژوهش فرضیهای مبنی بر اینکه بازی بهطور معناداری عزتنفس دانشآموزان نابینا را افزایش میدهد، مطرح شد. نتیجه تحلیل کوواریانس پس از بررسی نمرات پیشآزمون و سن آزمودنیها نشان داد که در 05/0>p p دانشآموزان پسر 6 تا 11 ساله نابینای آموزشگاه ابابصیر، بازی بهطور معناداری عزت نفس آنها را افزایش داده است
کلید واژگان
بازیعزت نفس
نابینایی
دانشآموزان نابینا
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2007-06-221386-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهانشاپا
2676-33032676-5128




