مرور دوره 16, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 11 از 11
-
تأثیر آموزش به شیوۀ رویکرد هیجانمدار بر صمیمیت زوجین
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2015-08-23)هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش به شیوه رویکرد هیجانمدار بر صمیمیت زوجین بود. این پژوهش به روش نیمهتجربی و با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون و گروه آزمایش و کنترل اجرا شد. جامعۀ آماری پژوهش، کلیۀ والدین دانشآموزان مقطع ابتدایی ...
-
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر خوردن هیجانی در زنان چاق
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2015-08-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر خوردن هیجانی در زنان چاق شهر اصفهان انجام شد. در این تحقیق، یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون و پیگیری یکماهه بهکار گرفته شد. با استفاده از ...
-
تعیین نقش نیاز به شناخت و خودکارآمدی پیشآموزشی در پیشبینی انگیزش یادگیری داوطلبان دورههای آموزشی مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2015-08-23)هدف این پژوهش تعیین نقش نیاز به شناخت و خودکارآمدی پیشآموزشی در پیشبینی انگیزش یادگیری داوطلبان دورههای آموزشی مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان بود. روش پژوهش رابطهای بود. جامعۀ آماری همۀ داوطلبان شرکتکننده در دورههای ...
-
تأثیر درمان شناختی ـ رفتاری بر بهبود کیفیت خواب سالمندان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2015-08-23)هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی درمان گروهی شناختی ـ رفتاری بر بهبود کیفیت خواب در سالمندان میباشد. در این پژوهش نیمه آزمایشی، از طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه گواه استفاده شد. از میان همۀ سالمندان دارای مشکل خواب عضو ...
-
نقش سلامت روان بر عملکرد تحصیلی دانشجویان، با میانجیگری انگیزش پیشرفت تحصیلی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2015-08-23)پژوهش حاضر با هدف تبیین نقش سلامت روان بر عملکرد تحصیلی دانشجویان، با میانجیگری انگیزش پیشرفت تحصیلی آنان انجام شدهاست. روش پژوهش توصیفی و طرح پژوهش، همبستگی از نوع مدلیابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری 4020 دانشجوی ...
-
مقایسۀ اضطراب اجتماعی و حمایت اجتماعی مادرانِ کودکان با نیازهای خاص و مادرانِ کودکان سالم
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2015-08-23)هدف از پژوهش حاضر مقایسه حمایت اجتماعی و اضطراب اجتماعی در مادران کودکان مبتلا به فلج مغزی، سندرم داون، اتیسم و مادران کودکان سالم در سال 1392 در اصفهان بود. روش این مطالعه از نوع علّی مقایسهای بود. نمونه این پژوهش 90نفر ...
-
رابطۀ راهبردهای شناختی ـ فراشناختی و ویژگیهای جمعیتشناختی با عملکرد تحصیلی دانشجویان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2015-08-23)هدف از این پژوهش تعیین رابطۀ راهبردهای شناختی ـ فراشناختی با عملکرد تحصیلی و بررسی عوامل مؤثر بر آنها از قبیل سن، جنس، رشته، شغل، مصرف دارو و تعداد مشروطی دانشجویان بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری ...
-
تأثیر مشاورۀ گروهی بخششمحور بر سازگاری و کیفیت زندگی زنان مراجعهکننده به مراکز مشاورۀ شهرستان نجفآباد
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2015-08-23)این پژوهش با هدف بررسی تأثیر مشاورۀ گروهی بخششمحور بر سازگاری و کیفیت زندگی زنان مراجعهکننده به مراکز مشاورۀ شهرستان نجفآباد انجام شد. این پژوهش از نوع نیمهتجربی با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون و گروه گواه است. جامعۀ آماری ...
-
سهم تعارض نقش جنسیتی در پیشبینی سلامت روانی دانشجویان
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2015-08-23)هدف از این مطالعه، پیشبینی سلامت روانی دانشجویان براساس تعارض نقش جنسیتی آنان بود. این مطالعه از نوع توصیفی همبستگی بود. آزمودنیهای پژوهش شامل 200 نفر دانشجوی مرد بودند که به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای از میان ...
-
تأثیر حجم کار ذهنی بر عملکرد کنترل مدیران با خارج کردن اثر پنج عامل بزرگ شخصیتی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2015-08-23)بررسی تأثیر حجم کار ذهنی بر عملکرد کنترل مدیران با خارج کردن ویژگیهای شخصیتی هدف این پژوهش آزمایشی بود. نمونه آماری شامل انتخاب تصادفی 21 نفر از مدیران بخش ستادی شرکت گاز استان اصفهان بوده و علاوه بر ارائه پرسشنامه ویژگیهای ...
-
تأثیر آموزش گروهی شناختی ـ رفتاری بر میزان پرخاشگری و هیجانخواهی رزمی کاران زن شهرستان آمل
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان, 2015-08-23)پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر آموزش گروهی شناختی ـ رفتاری بر میزان پرخاشگری و هیجانخواهی رزمیکاران زن شهر آمل انجام شد. این تحقیق تجربی و به شکل میدانی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه زنان رزمیکار 12تا 25 ساله شهر ...



