بررسی نقش یادگیری اجتماعی و عرفی در تغییرات الگوهای حرکتی در هیپهاپکاران
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف بررسی نقش یادگیری اجتماعی و عرفی در تغییرات الگوهای حرکتی در هیپهاپکاران شهر تهران انجام شده است. روش این پژوهش کمّی و به شیوه پیمایشی انجام شده است. نمونه پژوهش شامل 67 نفر از هیپهاپکاران هستند که به صورت نمونهگیری گلوله برفی در شهر تهران انتخاب شدهاند. نتایج آماری این بررسی کمی نشان داد که یادگیری از راه مشاهده، یادگیری از راه تقلید، یادگیری از راه الگوبرداری، یادگیری از راه رسانهها و یادگیری از راه عرفاجتماعی بر تغییرات الگوهای حرکتی در هیپهاپکاران تاثیر دارد. بنابراین هیپ هاپ و موسیقی آن در ایران به واسطه یادگیری اجتماعی و عرفی جوانان ایران نیز باعث ایجاد تغییرات الگوهای حرکتی شده است.
کلید واژگان
یادگیریمشاهده
تقلید
الگوبرداری
رسانهها عرفاجتماعی
تغییرات الگوهای حرکتی
شماره نشریه
36تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01




