نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T00:58:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:58:02Z
dc.date.available1399-07-09T00:58:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:58:02Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-05-16en_US
dc.date.submitted1396-02-26fa_IR
dc.identifier.citation(1396). بررسی نقش رسانه‌های جمعی در فرهنگ سازمانی کارکنان خانه کارگر شهر تهران. علوم اجتماعی, 11(36), 117-138.fa_IR
dc.identifier.issn1735-7039
dc.identifier.urihttp://jss.iau-shoushtar.ac.ir/article_530352.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189319
dc.description.abstractزبان و دستگاه ارتباطی یا همان رسانه، در یک بستر تجلی پیدا می‌کند که همان فرهنگ است و به عبارتی این فرهنگ است که زمینه اصلی ارتباط را فراهم می‌کند. این دو در ارتباطی تنگاتنگ و دو تأثیری دیالکتیکی و متقابل، ترکیبی بنام انسان اجتماعی را شکل می‌دهند که در صحنه‌های مختلف جهان از جمله سازمان‌ها به کنش ارتباطی می‌پردازد. با توجه به اهمیت موضوع، پژوهش حاضر با استفاده از روش میدانی، تکنیک پیمایش و ابزار تحقیق پرسشنامه به دنبال بررسی نقش رسانه‌های جمعی در فرهنگ سازمانی کارکنان خانه کارگر شهر تهران به عنوان هدف اصلی است. جامعه آماری پژوهش حاضر تمامی کارکنان خانه کارگر شهر تهران است که تعداد 208 نفر از آنها بر اساس فورمول کوکران به عنوان حجم نمونه مورد بررسی قرار گرفته شده است. در این پژوهش به مطالعه ارتباط بین رسانه‌های جمعی داخلی، رسانه‌های جمعی خارجی و شبکه‌های اجتماعی مجازی به عنوان متغیرهای مستقل و فرهنگ سازمانی به عنوان متغیر وابسته پرداخته شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین رسانه‌های جمعی داخلی (29/0 P<sub>=</sub>)، رسانه‌های جمعی خارجی (23/0 =P) و شبکه‌های اجتماعی مجازی (16/0 = P) با فرهنگ سازمانی ارتباط مثبت و مستقیم وجود دارد. بنابراین می­توان استدلال کرد که هر چه میزان استفاده از رسانه‌های جمعی در ابعاد مختلف در بین کارکنان خانه کارگر شهر تهران بیشتر شود میزان فرهنگ سازمانی آنان بالاتر می‌رود. می‌شود. بنابراین تمامی فرضیه‌های پژوهش حاضر تأیید می‌شوند.fa_IR
dc.format.extent337
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشترfa_IR
dc.relation.ispartofعلوم اجتماعیfa_IR
dc.subjectرسانه‌های جمعیfa_IR
dc.subjectفرهنگ سازمانیfa_IR
dc.subjectشبکه‌های اجتماعی مجازیfa_IR
dc.subjectخانه کارگر شهر تهرانfa_IR
dc.titleبررسی نقش رسانه‌های جمعی در فرهنگ سازمانی کارکنان خانه کارگر شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue36
dc.citation.spage117
dc.citation.epage138


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد