مقایسه اهداف، محتوا و روشهای ارزشیابی تربیت دینی مقطع ابتدایی در ایران و کشور اروپایی انگلستان
(ندگان)پدیدآور
کاویانی, پروانهواعظی, سید حسیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیدههدف از پژوهش حاضر مقایسه روشهای تربیت دینی مقطع ابتدایی درایران وکشوراروپایی انگلستان بود، روش پژوهش حاضر از نوع تظبیقی بود که جامعه اماری آن را اسنادومدارک موجوددرباب تربیت دینی درسایتهای نشریات ومجلات معتبرعلمی،سایتهای آموزش وپرورش رسمی،اسنادعلمی ولوایح قانونی رسمی مربوط به ا مرتربیت دینی دردوکشورایران و انگلستان تشکیل میدهند که پس از جمع آوری اطلاعات به روش تم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که روش های تربیت دینی در این دو کشور دارای شباهت هایی می باشد اما دارای تفاوت های اساسی در اهداف، ارزشیابی و محتوای دروس می باشند. نتایج پژوهش حاضر می تواند به عنوان مبدایی برای استفاده از نقاط قوت تربیت دینی در کشور انگلستان و شناسایی نقاط ضعف داخلی مورد استفاده قرار گیرد.کلیدواژگان: ایران، انگلستان، مقطع ابتدایی، تربیت دینی، مقایسه
کلید واژگان
''ایران''انگلستان
''مقطع ابتدایی
'' تربیت دینی
''مقایسه''
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2018-11-221397-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشترسازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان/اصفهاندانشیار، گروه الهیات، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان)، ایران




