• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم اجتماعی
    • دوره 12, شماره 42
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم اجتماعی
    • دوره 12, شماره 42
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی الگوی مفهومی تأثیرمؤلفه های کارآفرینی دانشگاهی

    (ندگان)پدیدآور
    حسنی, زهرهابوالقاسمی, محمودمشبکی اصفهانی, اصغر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    663.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    گرایش بخش دانشگاهی به کارآفرینی تحت تاثیر انتطارات عملی ناشی از ظهور نوآوری‌های بنیادین از دانش است. تمرکز بر تجاری‌سازی دانش و اختراعات، ظهور کارآفرینان دانشگاهی و ایجاد شرکت‌های انشعابی دانش بنیان همگی از مصادیق بارز کارآفرینی دانشگاهی لحاظ شده‌اند. در این پژوهش، برای دستیابی به الگوی مفهومی تأثیر مؤلفه‌های کارآفرینی دانشگاهی از روش کیفی تئوری داده بنیاد استفاده شده است، که مبنای اصلی جمع‌آوری اطلاعات در این روش، انجام مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته با افراد آگاه و متخصصان در حیطه موضوعی موردنظر است؛ نمونه‌گیری مورد استفاده در این تحقیق، نمونه‌گیری نظری بوده است که پس از انجام مصاحبه‌ها و جمع-آوری اطلاعات، کدهای به دست آمده در بخش‌های مختلف، تجزیه و تحلیل شده و پس از انجام مراحل سه‌گانبه کدگذاری باز، محوری و انتخابی مدل نهایی توسط محققان این تحقیق به دست آمده است؛ مبدل نهایی از مجموع مقوله محوری، شرایط علّی، شرایط مداخله‌گر، راهکارها و در نهایت، پیامدها و نتایج حاصل از کارآفرینی تشکیل شده است که هرکدام از این شرایط و عوامل تشکیل دهنده مدل دارای متغیرها و مقوله‌هایی هستند، که توجه به آن-ها تحقق هدف نهایی کارآفرینی دانشگاهی را موجب می‌شود.
    کلید واژگان
    کارآفرینی دانشگاهی
    بعد ساختاری
    بعد فرایندی
    بعد رفتاری
    بعد توسعه ی
    تئوری داده بنیاد

    شماره نشریه
    42
    تاریخ نشر
    2018-11-22
    1397-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری تخصصی٬ گروه مدیریت٬ واحد امارات٬ دانشگاه آزاد اسلامی٬ دبی٬ امارات متحده عربی
    دانشیار، گروه علوم تربیتی٬ دانشکده علوم و تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید بهشتی٬ تهران٬ ایران
    استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

    شاپا
    1735-7039
    URI
    http://jss.iau-shoushtar.ac.ir/article_544661.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189247

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب