ارزیابی ارتباط مدیریت دانش با مصرف کالاهای فرهنگی در میان کتابداران دانشگاهی شهر اصفهان (دانشگاه اصفهان، صنعتی و علوم پزشکی اصفهان)
(ندگان)پدیدآور
رسولی آزاد, محمدرحیمگوهری, سمانهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف ارزیابی رابطه بین مدیریت دانش و مصرف کالاهای فرهنگی در میان کتابداران دانشگاهی شهر اصفهان (دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) از خانواده تحقیقات کاربردی و به شیوه همبستگی در سال 1392 انجام گرفته است. جامعه آماری این پژوهش، 155 نفر شامل کتابداران سه دانشگاه بزرگ شهر اصفهان (دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) است که به کمک جدول حجم نمونه مورگان و بر اساس روش نمونهگیری سهمیهای و تصادفی تعداد 105 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدهاند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است. برای تجزیه و تحلیل دادههای بهدست آمده از پرسشنامه نیز از نرم افزارهای آماری SPSS 19 و Amos Graphics برای تجزیه و تحلیلهای مدلسازی و معادلات ساختاری استفاده شد و برای تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی و استنباطی نظیر ضرایب همبستگی استفاده شده است. نتایج گویای وجود رابطه معنادار بین دو متغیر اصلی پژوهش در دو بعد بررسی رابطه دو متغیره و در بعد مدلسازی معادله ساختاری هستند. بهنحوی که هر دو ضریب بهدست آمده مثبت و معنادار است. بهعبارت بهتر میزان مدیریت دانش افراد تأثیر مثبت و معناداری بر میزان مصرف کالاهای فرهنگی آنان دارد.
کلید واژگان
به کارگیری دانشتسهیم دانش
خلق دانش
ذخیرهسازی دانش
کتابداران دانشگاهی
مدیریت دانش
مصرف کالاهای فرهنگی
شماره نشریه
30تاریخ نشر
2015-11-221394-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشترسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانششناسیاستادیار بخش علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن




