نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخوش نمک, بهروزfa_IR
dc.contributor.authorایران زاده, سلیمانfa_IR
dc.contributor.authorخدیوی, اسدالهfa_IR
dc.contributor.authorتقی‌زاده, هوشنگfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:57:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:57:10Z
dc.date.available1399-07-09T00:57:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:57:10Z
dc.date.issued2020-08-22en_US
dc.date.issued1399-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-07-27en_US
dc.date.submitted1399-05-06fa_IR
dc.identifier.citationخوش نمک, بهروز, ایران زاده, سلیمان, خدیوی, اسداله, تقی‌زاده, هوشنگ. (1399). ارائه مدل شایستگی در انتصاب مدیران در سازمان های خدماتی از طریق شناسایی و پرورش شایستگی‌های مدیران از دیدگاه جامعه شناسی سازمان ها (مورد مطالعه : سازمان تأمین اجتماعی). مطالعات جامعه شناسی, 13(47), 71-87. doi: 10.30495/jss.2020.1905514.1224fa_IR
dc.identifier.issn2322-5661
dc.identifier.issn2476-7034
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30495/jss.2020.1905514.1224
dc.identifier.urihttp://jss.iaut.ac.ir/article_674724.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/189013
dc.description.abstractانتخاب مدیران بر مبنای شایستگی، همواره یکی از دغدغه‌ های اصلی تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران سازمانی در بخش دولتی و ارائه خدمات عمومی می‌باشد. انتخاب مدیران اصلح در سطوح واحدهای متمرکز و استانی و راهبری مرکزی سازمان‌های ارائه‌دهنده خدمات عمومی در حوزۀ بیمه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و لازم است شاخص‌های شایستگی مدیریتی موردنیاز برای مدیریت در این سازمان به صورت خاص مشخص و تدوین گردد. هدف تحقیق حاضر تدوین الگوی شایستگی انتخاب مدیران در یکی از سازمان‌های اصلی ارائه دهنده انواع خدمات بیمه در ایران می‌باشد. جامعه آماری ، شامل مدیر کل، معاونین مدیر کل، روسای ادارات و رؤسا و کارشناسان ارشد و رؤسای شعب یکی از حوزه‌های ادارات کل بیمه‌ای شمال و شمال غرب کشور (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین و همدان) بوده است که حجم نمونه آماری 228 نفر برآورد شده است. روش تحقیق ، تلفیقی (کیفی و کمی) و ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کیفی مصاحبه و بخش کمی ، پرسشنامه بر اساس ارزیابی سنجه‌های شایستگی مستخرج از بخش کیفی بوده است. روش تحلیل داده‌ها در بخش کیفی بر مبنای رویکرد تحلیل تم و در بخش کمی با روش تحلیل عاملی تأییدی جهت آزمون اجزای الگوی شایستگی بوده است. نتایج رویکرد کیفی مدل مفهومی شامل 5 سازه اصلی شایستگی فردی، محیطی، مدیریتی، دانشی و سازمانی، 11 زیرسازه و 44 مفهوم بوده است. با توجه به یافته‌های آماری، مدل مفهومی شایستگی‌های منابع انسانی برای سازمان تحت مطالعه از منظر آماری مورد تائید قرارگرفته است.fa_IR
dc.format.extent1379
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات جامعه شناسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30495/jss.2020.1905514.1224
dc.subjectالگوی شایستگیfa_IR
dc.subjectسازمان خدمات عمومی در حوزه بیمهfa_IR
dc.subjectتحلیل تمfa_IR
dc.subjectروش تحلیل عاملیfa_IR
dc.titleارائه مدل شایستگی در انتصاب مدیران در سازمان های خدماتی از طریق شناسایی و پرورش شایستگی‌های مدیران از دیدگاه جامعه شناسی سازمان ها (مورد مطالعه : سازمان تأمین اجتماعی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای تخصصی، گروه مدیریت دولتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار ، گروه علوم تربیتی، مدیریت پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد ،گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue47
dc.citation.spage71
dc.citation.epage87


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد