• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی و مدیریت سبک زندگی
    • دوره 2, شماره 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی و مدیریت سبک زندگی
    • دوره 2, شماره 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    "بررسی نقش آموزش مهارت های زندگی با میزان سلامت اجتماعی جوانان (مطالعه موردی: جوانان شهرستان حاجی آباد- خراسان جنوبی)"

    (ندگان)پدیدآور
    شربتیان, محمد حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.055 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سلامت اجتماعی،تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله مهارت زندگی قرار دارد.هدف این پژوهش تأثیرمهارت های زندگی بر میزان سلامت اجتماعی است که با توجه به مبانی نظری کییز(سلامت اجتماعی) ونظریه یادگیری اجتماعی باندورا(مهارت زندگی) مورد مطالعه قرار گرفته است. روش این پژوهش پیمایشی بوده و درسطح تحلیل واحد فردی مورد مطالعه قرار گرفته‌است.حجم نمونه این تحقیق 368 نفر بوده که از طریق نمونه گیری تصادفی ساده با بهره‌مندی از ابزار پرسشنامه استاندارد شده، استفاده شده است.روایی سؤالات پرسشنامه برابر با 93/0 به دست آمده است.نتایج نشان داد که میزان سلامت اجتماعی جوانان در حد متوسط روبه بالابوده؛یافته‌ها بیانگر رابطه مستقیم بین ابعاد مهارت زندگی با سلامت اجتماعی است.همچنین سلامت اجتماعی جوانان برحسب وضعیت تأهل آنها تفاوت معنادار دارد، ولی سلامت اجتماعی بر حسب جنسیت متفاوت نبوده است.نتایج رگرسیون حاکی است که از میان متغیرهای اثرگذار بر سلامت، متغیرمهارت ارتباطی با مقدار بتای 93/0 به‌طورمستقیم بیشترین تأثیر را بر سلامت اجتماعی دارد؛یافته های تحلیل مسیر بیانگر این است تنها متغیر تفکر خلاق-انتقادی هم اثر مستقیم و غیرمستقیم داشته، بقیه متغیرها فقط اثر مستقیم گذاشته اند.همچنین نتایج نشان داد که شاخص‌های مهارت ارتباطی،میزان خودآگاهی،میزان تصمیم گیری،میزان هیجانات و تفکرخلاق می‌توانند تا حدود 90 درصد از متغیر وابسته را تبیین می کند.   Abstract Social health is affected by many factors, including life skills. The purpose of this paper is to teach the skills of life on the level of social health. Considering the theoretical principles of Keyes (social health) and Bandura's social learning theory (life skill), the survey is research- method and the level of individual analysis has been used. The sample size of this study was 368 people. Data was collected from the respondents by simple random sampling using standard questionnaires and the studied variables. The reliability of this questionnaire was obtained by Cronbach's alpha coefficient for life skill variables (82 Percent) and social self-sufficiency (79 Percent). The results showed that the average of social health and living skills of young people was high; findings showed the direct relationship between dimensions of life skills and social health; also, the social health of youth is significant in terms of marital status, but it is not gender-specific. The results of regression showed that among the components of effective life skills on social health, the variables of the relationship with the beta value of 87 percent are directly affected; the findings in the path analysis indicate that only the creative-critical thinking variable has direct and indirect effects, and other variables have a direct effect. Therefore, life skills indicators directly and indirectly affect social health, and ultimately it can be said that life skills account for about 80 Percent of dependent variables Key words: Social health, life skills, youth, Haji Abad
    کلید واژگان
    سلامت اجتماعی
    مهارت زندگی
    جوانان
    حاجی آباد
    سبک زندگی سلامت محور

    شماره نشریه
    8
    تاریخ نشر
    2017-01-20
    1395-11-01
    ناشر
    معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    پژوهشگر و مدرس دانشگاه

    شاپا
    2645-5641
    URI
    https://sls.tabrizu.ac.ir/article_8299.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/18900

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب