نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorموسوی, ستارهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:21:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:21:00Z
dc.date.available1399-07-08T17:21:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:21:00Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-11-27en_US
dc.date.submitted1394-09-06fa_IR
dc.identifier.citationموسوی, ستاره. (1395). تاثیر آموزش مبتنی بر تربیت اسلامی بر سبک زندگی اسلامی و جهت گیری مذهبی نوجوانان. جامعه شناسی و مدیریت سبک زندگی, 2(7), 87-127.fa_IR
dc.identifier.issn2645-5641
dc.identifier.urihttps://sls.tabrizu.ac.ir/article_8290.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/18891
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر تربیت اسلامی بر سبک زندگی اسلامی و جهت گیری مذهبی نوجوانان دختر شهررضا بود. جامعه آماری این پژوهش شامل نوجوانان دختر 18-14سال شهررضا اصفهان در سال 1392 بود.روش پژوهش آزمایشی از نوع نیمه تجربی با استفاده از پیش آزمون- پس آزمون- پیگیری بود. 30 نوجوان دختر از دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر شهررضا به عنوان نمونه انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15زوج) و گروه گواه (15زوج ) جایگزین شدند. متغیر وابسته در این پژوهش سبک زندگی اسلامی بود که توسط پرسشنامه محقق ساخته سبک زندگی اسلامی ارزیابی شدند. نتایج نشان داد که تاثیر آموزش مبتنی بر تربیت اسلامی بر بهبود ابعاد سبک زندگی اسلامی( آرامش و معناداری زندگی، روابط بین فردی و ویژگیهای رفتاری) در هر دو مرحله پس آزمون و پیگیری تایید شد. همچنین تاثیر آموزش مبتنی بر تربیت اسلامی بربهبود سطوح جهت گیری مذهبی( عقاید مناسک و اخلاق) در هر دو مرحله پس آزمون و پیگیری تایید شد.<br />  <br /> <strong>Abstract</strong><br /> The aim of this study was to investigate the effect of teaching Islamic education based on Islamic lifestyle and religious orientation Shahr Reza was a young girl. The study population consisted of adolescents 18-14 years of Shahr Reza Was in2013. Research method Experimental and quasi-experimental with pre-test - post - follow-up. 30 teenage girls from high school students to the city of Shahr Reza were selected and randomly divided into two groups (15 couples) and control group (15 couples). The dependent variable in this study Islamic lifestyle by Islamic lifestyle questionnaire were evaluated. The results showed that the effect on improvement of teaching Islamic education based on Islamic lifestyle (peace and a meaningful life, interpersonal and behavioral characteristics) in both post-test and follow-up was confirmed. Also The effect of improving levels of education based on Islamic education orientation, religious (beliefs, rituals and ethics) in both post-test and follow-up was confirmed<br /> <strong>keywords</strong>: Islamic education, religious orientation, Islamic lifestylefa_IR
dc.format.extent801
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofجامعه شناسی و مدیریت سبک زندگیfa_IR
dc.relation.ispartofSociology of Life Styleen_US
dc.subjectتربیت اسلامیfa_IR
dc.subjectجهت گیری مذهبیfa_IR
dc.subjectسبک زندگی اسلامیfa_IR
dc.subjectسبک زندگی معنویfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش مبتنی بر تربیت اسلامی بر سبک زندگی اسلامی و جهت گیری مذهبی نوجوانانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue7
dc.citation.spage87
dc.citation.epage127


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد