• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی و مدیریت سبک زندگی
    • دوره 2, شماره 7
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی و مدیریت سبک زندگی
    • دوره 2, شماره 7
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر آموزش مبتنی بر تربیت اسلامی بر سبک زندگی اسلامی و جهت گیری مذهبی نوجوانان

    (ندگان)پدیدآور
    موسوی, ستاره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    802.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر تربیت اسلامی بر سبک زندگی اسلامی و جهت گیری مذهبی نوجوانان دختر شهررضا بود. جامعه آماری این پژوهش شامل نوجوانان دختر 18-14سال شهررضا اصفهان در سال 1392 بود.روش پژوهش آزمایشی از نوع نیمه تجربی با استفاده از پیش آزمون- پس آزمون- پیگیری بود. 30 نوجوان دختر از دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر شهررضا به عنوان نمونه انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15زوج) و گروه گواه (15زوج ) جایگزین شدند. متغیر وابسته در این پژوهش سبک زندگی اسلامی بود که توسط پرسشنامه محقق ساخته سبک زندگی اسلامی ارزیابی شدند. نتایج نشان داد که تاثیر آموزش مبتنی بر تربیت اسلامی بر بهبود ابعاد سبک زندگی اسلامی( آرامش و معناداری زندگی، روابط بین فردی و ویژگیهای رفتاری) در هر دو مرحله پس آزمون و پیگیری تایید شد. همچنین تاثیر آموزش مبتنی بر تربیت اسلامی بربهبود سطوح جهت گیری مذهبی( عقاید مناسک و اخلاق) در هر دو مرحله پس آزمون و پیگیری تایید شد.   Abstract The aim of this study was to investigate the effect of teaching Islamic education based on Islamic lifestyle and religious orientation Shahr Reza was a young girl. The study population consisted of adolescents 18-14 years of Shahr Reza Was in2013. Research method Experimental and quasi-experimental with pre-test - post - follow-up. 30 teenage girls from high school students to the city of Shahr Reza were selected and randomly divided into two groups (15 couples) and control group (15 couples). The dependent variable in this study Islamic lifestyle by Islamic lifestyle questionnaire were evaluated. The results showed that the effect on improvement of teaching Islamic education based on Islamic lifestyle (peace and a meaningful life, interpersonal and behavioral characteristics) in both post-test and follow-up was confirmed. Also The effect of improving levels of education based on Islamic education orientation, religious (beliefs, rituals and ethics) in both post-test and follow-up was confirmed keywords: Islamic education, religious orientation, Islamic lifestyle
    کلید واژگان
    تربیت اسلامی
    جهت گیری مذهبی
    سبک زندگی اسلامی
    سبک زندگی معنوی

    شماره نشریه
    7
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2645-5641
    URI
    https://sls.tabrizu.ac.ir/article_8290.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/18891

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب