مطالعه رابطه بین میزان مصرف رسانهای نسل جوان و نگرش آنان به فرهنگ ایثار و شهادت
(ندگان)پدیدآور
طریحی, ناصرصمدی, مهراننوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف مطالعه رابطه بین مصرف رسانهای نسل جوان و نگرش به فرهنگ ایثار و شهادت انجام گرفته است. نمونه این پژوهش از طریق نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای از بین دانش آموزان مدارس ناحیه 4 تبریز انتخاب گردیده است. حجم نمونه آماری مطابق فرمول کوکران 366 نفر تعیین شد. روش جمعآوری اطلاعات به شکل میدانی و از طریق پرسشنامههای محقق ساخته برای سنجش نگرش نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت و پرسشنامه دیگر برای سنجش میزان مصرف رسانهای دانشآموزان میباشد. نتایج نشان داد که بین میزان مصرف رسانهای دانشآموزان و نگرش مثبت آنان نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت رابطه معنیداری وجود دارد. نتایج حاکی از آن استکه هر قدر که میزان مصرف رسانهای افراد بالاتر میرود نگرش مثبت آنان به فرهنگ ایثار و شهادت پایین میآید.
کلید واژگان
رسانهمصرف رسانهای
ایثار و شهادت و فرهنگ
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
کارشناسیارشد ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز- ایران.استادیار گروه ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز؛ تبریز- ایران (نویسنده مسئول).
شاپا
2322-56612476-7034




