نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرد, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorصمدی, مهرانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:56:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:56:48Z
dc.date.available1399-07-09T00:56:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:56:48Z
dc.date.issued2016-03-20en_US
dc.date.issued1395-01-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-29en_US
dc.date.submitted1395-08-08fa_IR
dc.identifier.citationکرد, علی اکبر, صمدی, مهران. (1395). تحلیل نشانه‌شناختی ارزش‌های فرهنگی- اجتماعی‌ کارتون‌های خارجی پخش شده از شبکه 5 سیما‌ از سال 93–1384. مطالعات جامعه شناسی, 9(30), 95-123.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5661
dc.identifier.issn2476-7034
dc.identifier.urihttp://jss.iaut.ac.ir/article_525725.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/188886
dc.description.abstractاین پژوهش باهدف مطالعه «­تحلیل نشانه­شناختی ارزش­های فرهنگی<strong>-</strong> اجتماعی کارتون­های خارجی پخش شده از شبکه 5 سیما­، انجام گرفته است­. از میان 117 فیلم پخش شده از شبکه 5 سیما (به ­عنوان جامعه آماری) با نظرخواهی از 5 کارشناس حوزه سینما و تلویزیون در خصوص مهم­ترین انیمیشن سال (درمحدوده 10ساله 84<strong>-</strong>1393)­، تعداد 10 فیلم (هرسال یک فیلم) به ­عنوان نمونه موردی، برای انجام تحقیق انتخاب گردید. طی تجزیه و تحلیل کارتون­هایی که از سه قاره آمریکا، اروپا و آسیا به عنوان نمونه­های آماری انتخاب شدند­، معین گردید­، از مجموع 212 فراوانی شناسایی شده در نمونه­های آماری کارتون­های آمریکایی، «ارزش خیر­خواهی» با 42 فراوانی برابر با 20% با سهم زمانی 946 ثانیه برابر با 23%­، ارزش جهان­گرایی با 39 فراوانی برابر با 18% با سهم زمانی 742 ثانیه 18%، ارزش امنیت با 32 فراوانی برابر با 15% با سهم زمانی 588 ثانیه 14%، سه ارزش برجسته شده­ایی هستند که از شبکه 5 سیما طی سال­های 84<strong>-</strong>1393پخش شده­اند­. این در حالی­ است که از مجموع 53 فراوانی شناسایی شده در نمونه­های آماری کارتون­های اروپایی­، ارزش «خیر­خواهی» و ارزش «سنت­» هر کدام با 15 فراوانی برابر با 28% با سهم زمانی 234 ثانیه برابر با 27% و 169 ثانیه برابر با 19%­، ارزش جهان­گرایی با 7 فراوانی برابر با 13% با سهم زمانی 153 ثانیه برابر با 18% از برجسته­ترین ارزش­های فرهنگی <strong>-</strong> اجتماعی هستند.<br /> در نتیجه­، در بررسی و مطالعه ارزش­های فرهنگی اجتماعی، کارتون­های خارجی که از شبکه 5 سیما طی سال­های 84<strong>-</strong>1393 از برنامه«تماشا­خانه» پخش شد­­، از مجموع کل 293 سطح و درصد فراوانی­، ارزش­های فرهنگی­، اجتماعی در کارتون­های خارجی­، ارزش «­خیر­خواهی» با 63 مورد برابر با 21%، ارزش «­جهان­گرایی­» با 52 فراوانی برابر با 18%، ارزش «امنیت» با 41 فراوانی برابر با 14%، ارزش «سنت» با30 فراوانی برابر با 11%، ارزش «قدرت» با 24 فراوانی­، «سایر ارزش­ها» و «استقلال» با 23 فراوانی هر کدام برابر با 8%، «پیشرفت» با 23 فراوانی برابر با 5 %، انگیزش با 10 فراوانی برابر با 3 %، لذت­طلبی با 7 فراوانی و همنوایی با 5 فراوانی هر کدام برابر با 2% در مرتبه­های بعدی ارزش­های فرهنگی <strong>- </strong> اجتماعی قرار دارندکه به عنوان ارزش فرهنگی<strong>- </strong> اجتماعی برجسته شده در کارتون­های خارجی، مورد مشاهده قرار گرفتند.fa_IR
dc.format.extent389
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات جامعه شناسیfa_IR
dc.subjectارزش‌های فرهنگی- اجتماعیfa_IR
dc.subjectانیمیشن سینمایی و تلویزیونیfa_IR
dc.subjectبرجسته‌سازی و نشانه‌شناسیfa_IR
dc.titleتحلیل نشانه‌شناختی ارزش‌های فرهنگی- اجتماعی‌ کارتون‌های خارجی پخش شده از شبکه 5 سیما‌ از سال 93–1384fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز- ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز؛ تبریز- ایران (نویسنده مسئول).fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue30
dc.citation.spage95
dc.citation.epage123


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد