مطالعه رابطه بین مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) کارآمد با میزان اثربخشی سازمانی از دیدگاه کارکنان شعب بانک ملت
(ندگان)پدیدآور
رحمتنژاد, اصغرصمدی, مهراننوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر مطالعه رابطه بین مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) کارآمد با میزان اثربخشی سازمانی از دیدگاه کارکنان شعب بانک ملت بود. این پژوهش بر اساس یافتههای تحقیق پیمایشی و به شیوه توصیفی درشعب بانک ملت شهر تهران شکل گرفتهاست. جامعه آماری پژوهش شاملکلیه کارکنان بانک ملت در شعب تهران بود که با استفاده از شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای، 360 نفر به عنوان نمونه انتخاب و بررسی شدند. جهت گردآوری دادهها از دو پرسشنامه رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری بر گرفته از کار (طاهرپور و همکاران، 1389)، و در 4 بعد شامل سازمان، توجه به مشتریان کلیدی، مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر تکنولوژی و مدیریت و پرسشنامه اثربخشی بانک در 4 بعد سودآوری، رشد، به دست آوردن منابع مالی، توانایی انطباق، نوآوری، رضایت ارباب رجوع و کارکنان توسط پارسونز(1996) استفاده شد. برای بررسی مؤلفههای مربوط به متغیرهای مورد مطالعه از نظر اساتید و برای بررسی پایایی پرسشنامهها از آلفای کرانباخ استفاده شد. برای آزمون فرضیههای پژوهش نیز از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که بین مولفههای crm و اثربخشی سازمانی همبستگی مثبت و معنی داری وجود داشت.
کلید واژگان
مدیریت ارتباط با مشتریاثربخشی سازمان
بانک ملت
شماره نشریه
28تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز- ایران.استادیار گروه ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز؛ تبریز- ایران (نویسنده مسئول).
شاپا
2322-56612476-7034




