بررسی عوامل فرهنگی و اجتماعی مرتبط با اعتماد اجتماعی دبیران آموزش و پرورش شهرستان سلماس سال تحصیلی 94-1393
(ندگان)پدیدآور
پیلنژاد, اشرفمیرزائی, حسیننوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با اعتماد اجتماعی دبیران، در مقاطع تحصیلی دوره اول و دوم متوسطه شهرستان سلماس در سال تحصیلی 94 – 1393 میباشد. روش تحقیق پیمایشی و جامعه آماری کلیه دبیران آموزش و پرورش شهرستان سلماس انتخاب شده است. جامعه آماری 250 نفری با استفاده از فرمول کوکران تحقیق شامل 147 زن و 103 مرد از بین دبیران آموزش و پرورش شهرستان سلماس که به روش تصادفی خوشهای (محلات سلماس، مغانجوق و سیلاب) انتخاب شدهاند، میباشد. اعتبار ابزار اندازهگیری از نوع صوری و پایایی پرسشنامه نیز با آلفای کرونباخ در برنامه SPSS محاسبه شد. اطلاعات نهایی در سطح توصیفی با فراوانی، درصد و نمودار و بعد استنباطی با آزمونهای تحلیل واریانس، پیرسون و آزمون Tتحلیل شد. یافتههای تحقیق نشان میدهد که بین متغیرهای مستقل (دینداری، احساس امنیت، دگرخواهی، رضایت شغلی، پایگاه اجتماعی و سنتگرایی) با میزان اعتماد اجتماعی دبیران رابطه معنیدار و مستقیم وجود دارد و بین متغیرهای زمینهای (تحصیلات، رشته تدریس، محل تدریس و جنسیت) با اعتماد اجتماعی رابطه معکوس وجود دارد.
کلید واژگان
اعتماد اجتماعیدگرخواهی
سنتگرایی
احساس امنیت
دینداری و رضایت شغلی
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
دانشآموخته کارشناسیارشد جامعهشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز - ایراندانشگاه فردوسی مشهد، استادیار گروه علوم اجتماعی؛ مشهد- ایران (نویسنده مسئول).
شاپا
2322-56612476-7034




