بررسی جامعهشناختی تاکتیکهای موثر بر بازاریابی ویروسی و نقش آن بر رفتار خرید (مطالعه موردی فروشگاه زنجیرهای رفاه استان آذربایجانشرقی)
(ندگان)پدیدآور
علمی, بیژنرمضانی, مجتبینوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تحقیق حاضر، بررسی تاکتیکهای موثر بربازاریابی ویروسی و نقش آن در رفتار خرید مشتریان میباشد. جامعه موردمطالعاتی شامل کلیه مشتریان شعبات فروشگاههای زنجیرهایرفاه استان آذربایجانشرقیمیباشد. در تهیه دادهها از طریق تحقیقات میدانی با استفاده از پرسشنامه بین 384 نفر به صورت تصادفی ساده در دوره زمانی 91-1390 صورت گرفته شده است. برای تجزیه و تحلیل و بررسی مدل مفهومی تحقیق از روش آمار توصیفی و استنباطی و با نرمافزار spss استفاده شده است. نتایج حاصله از تحلیل فرضیههای تحقیق، نشان داد که تاکتیکهای مورد بررسی تاثیر مثبت و معناداری بر بازاریابی ویروسی و رفتار خرید مصرفکنندگان در خرده فروشی عمده دارد و همچنین موثرترین تاکتیک تاثیرگذار بر بازاریابی ویروسی و رفتار خرید مشتریان خرده فروشان عمده عامل ارئه محصول و خدمات رایگان میباشد.
کلید واژگان
تاکتیک بازاریابی ویروسیرفتار مصرف کننده
فروشگاههای زنجیرهای رفاه
استان آذربایجان شرقی
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2011-04-211390-02-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، گروه مدیریت؛ بناب- ایران.عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب، گروه مدیریت؛ بناب- ایران
شاپا
2322-56612476-7034




