• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات جامعه شناسی
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات جامعه شناسی
    • دوره 2, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل اجتماعی مؤثر برگرایش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بیله‌سوار به برنامه‌های تلویزیونی جمهوری آذربایجان

    (ندگان)پدیدآور
    تقوی, نعمت‌الهصباغ, صمدبابایی اونبربگلو, لطف‌اله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    45.02کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر عوامل اجتماعی مؤثر برگرایش دانشجویان دانشگاه آزاد بیله­سوار به برنامه­های تلویزیونی جمهوری آذربایجان در شهر بیله­سوار می­باشد. پس از طرح سئوال آغازین و ارائه اهداف پژوهش، چارچوب نظری تحقیق بر اساس نظریه­های جامعه­شناختی ارتباطات و ترکیبی از رویکردهای مبانی نظریه استفاده و خشنودی، نظریه گرایش فیش باین - آیزین، نظریه سرمایه اجتماعی، هویت اجتماعی و ... با توجه به موضوع و اهداف تحقیق انتخاب گردید و فرضیات این پژوهش از مدل تئوریکی فوق اقتباس شد. این فرضیات رابطه گرایش دانشجویان را با عوامل اجتماعی می­آزماید. جهت بررسی فرضیات مطرح شده 201 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد بیله­سوار به صورت نمونه­گیری طبقه­ای انتخاب شدند و با استفاده ازروش تحقیق پیمایشی به منظور آزمون تحلیلی روی نمونه مورد نظر پرسش­نامه­ای با انواع سئوالات وگویه­ها طراحی گردید. سپس میزان روائی و اعتبار این وسیله اندازه­گیری برآورد گردید. مقدار آلفای کرونباخ که دلالت بر میزان روائی و پایداری درونی گویه­ها در داخل مقیاس دارد حدود 78 درصد برآورد گردید که این مقدار نشانگر اعتبارکافی برای ابزاراندازه­گیری است. نتایج تحلیل آماری نشان می­دهد که متغیرهای جنس، میزان دینداری، رضایت دانشجو ازبرنامه­های تلویزیونی جمهوری آذربایجان، اعتماد دانشجو به برنامه­های تلویزیونی شبکه­های داخلی، میزان سرمایه اجتماعی، هویت­پذیری اجتماعی و رضایت از خدمات شهری با متغیرگرایش به برنامه­های تلویزیونی جمهوری آذربایجان رابطه معنی­داری دارند و این نتایج فرضیات تحقیق را مورد تأیید قرار دادند.
    کلید واژگان
    اعتماداجتماعی
    سرمایه اجتماعی
    هویت اجتماعی
    گرایش
    استفاده و خشنودی
    مخاطب

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2009-04-21
    1388-02-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه تبریز.
    عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز.
    3- کارشناسی‌ارشد علوم اجتماعی- جامعه‌شناسی.

    شاپا
    2322-5661
    2476-7034
    URI
    http://jss.iaut.ac.ir/article_520931.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/188668

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب